Perth, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Perth, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Perth, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

09 December 2010 | Australië, Perth

Howdy folks!

Plannen kunnen per dag wijzigen...is dat niet wat ik zei in mijn vorige blog...??
En laat het nou net eens zo zijn dat mijn plannen gewijzigd zijn!
Ik kom hier wel later op terug, ik zal eerst nog eens even bij het begin beginnen want ik val ook weer zo met de deur in huis (mochten ze willen thuis:P)

Ten eerste...
bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!
Ten tweede...
Ben ik helaas niet in staat om jullie allemaal persoonlijk te bedanken dus doe ik het maar via deze weg! BEDANKT!
En ten derde...
Maak je klaar want hier komt ie weer hoor!

Gladstone heb ik achter me gelaten. Ik zou naar Hervey Bay gaan om daar samen met Josina is even rond te scharrelen op Fraser Island en omgeving.

We waren gebleven in Gladstone:
Om een uur of 8 s'avonds hebben de mensen van het hostel mij gedropt bij het busstation zodat ik met de bus naar Hervey Bay kon gaan. Om half 9 zou de bus er zijn...maar dat was ie niet...

Tijd voor wat Australische theorie:
Je moet altijd zo denken...als ze hier in Australie zeggen...het is nog 200 meter lopen is het nog 400 meter lopen. Zeggen ze..het duurt nog 30 minuten..duurt het nog een uur.

Dus half 9 werd geen half 9 maar werd 9 uur:(..Daar sta je dan met je goeie gedrag...zonder vest, zonder lange broek in de verfrissende wind van het prachtige stadje Gladstone..!
Eindelijk...daar is dan die bus...maar reken even met me mee...
om 9 uur vertrokken we...het was 4 uurtjes rijden...hoe laat kom je dan aan? Precies 1 uur midden in de nacht...GEZELLIG...!!Na een busreis van 4 uur sta je daar dan een beetje scharrelen op het station van Hervey Bay...Je weet dat je niet kunt inchecken, want je had al gebeld naar het hostel of ze je s'avonds op konden halen...Dus wat moet je dan? Er kwamen al verschillende scenario's in mijn gedachten op:
1. Slapen op het strand--geen optie..te ver lopen...
2. Slapen op het station--geen optie..te koud..
3. Illegaal doorrijden naar Brisbane en dan de volgende dag samen met Josina terug rijden naar Hervey Bay--geen optie..geen geld om een boete te betalen
4. Een taxi pakken en me naar het hostel brengen en we kijken wel wat er gebeurd...misschien dat ik daar op een bankje ofzo kan slapen...
Jeeej..wat een idee...Optie 4...die gaan we proberen.
Zo gezegd..zo gedaan..
Toevallig reed er een taxi rond dus die heeft me naar het hostel gebracht.
Daar aangekomen staan we met ronkende motoren voor de deur, de tassen uit te pakken, word gelukkig de meneer van het hostel wakker!:D Zielig voor hem...fijn voor mij. De meneer was gelukkig heel vriendelijk tegen vermoeide Annie en gaf mij een prive kamer met een 2persoonsbed:D Nou zo slecht is het leven dan ook weer niet.;)
De volgende ochtend word ik wakker en heb mezelf ff lekker verwend met een geroosterd broodje en overheerlijke pindakaas:D..Tijdens mij ontbijt komt er een vrouw op mij afstevenen...I'm sorry about last night...No worries zeggen we dan;)...We didn't know that you were coming. Ik had trouwens netjes gebeld hoor...om verwarring te voorkomen voor de mensen thuis...anders denken jullie...wat een asociaal wichie;)...So you'll get this night for free...! OKEE...!!De rest van de dag heb ik niet veel bijzonders gedaan dan wachten op Josina!!:D

Naar uren wachten...kwam daar het moment..! We gingen Josina ophalen van het station:D GEZELLIG!! Nadat we Josina op hadden gehaald hebben we heerlijk gegeten en flink wat bijgekletst;)

Na een paar dagen niks doen..een beetje op het strand hangen en een beetje zwemmen enzo...kwamen we met het geweldige idee om toch maar eens wat actie te ondernemen...we wouden naar Fraser Island en na bijna een week niks doen hebben we eindelijk eens een tour geboekt. Naar eindeloos zoeken naar een redelijk goedkope tour..waren we tevreden en wachten we de dagen af.

Zondag zijn we naar de kerk geweest...;)Want ja...nadat ik uit Sodom en Gomorra kwam werd dat ook wel weer tijd. Nadat de dienst was afgelopen stonden we in de rij voor een lekker bakkie pleur. Het leuke aan Nederlands zijn in een ander land is dat je gewoon ongegeneerd over andere mensen kan praten. Dit was bij ons ook het geval...nou ja...niet dat we gekke dingen zeiden maar toch..draaide de vrouw voor ons in de rij zich om en zei: 'Oh zijn jullie Nederlands?..wat leuk!' OEPS..!:| Nou ja..
Zo raakten we in gesprek met die vrouw en ze nodigde ons uit om met haar en haar man mee te gaan naar hun huis om te lunchen. Altijd leuk en gezellig...en dat was het ook;) Tegen een uur of 5 brachten de lieve mensen ons weer naar ons hostel.

De volgende dag gingen we richting Fraser Island waar we super mooie meren en wat al niet meer gezien hebben...:D Hier zijn we 2 dagen gebleven en sliepen we in een resort. Das eens wat anders dan die tralies waar we op sliepen in het hostel in Hervey Bay. Onbeperkt eten tijdens ontbijt enzo...altijd goed..:D
Nadat we deze mooie tour hadden afgesloten en weer met beide benen op vaste land stonden, zijn we terug gegaan naar ons hostel in Hervey Bay waar we nog 1 nachtje geslapen hebben. De volgende dag zouden we naar Noosa Heads gaan om vanuit daar naar de Australian Zoo te gaan. Dat is de dierentuin van die overdreven Australier die altijd in de buurt van krokodillen liep te scharrelen. Inderdaad..u leest het goed..liep..want die beste man die leeft niet meer. Hij heeft met een heeeeeele boel krokodillen geworsteld...maar een pijlstaartrog heeft hem om het leven gebracht. Maar dus...

De volgende morgen stonden we om half 6 klaar om om 6 uur op de bus te stappen richting Noosa. Hier had ik een goedkoop hostel gevonden. Netjes naar het hostel gebeld of er nog plek was...of ze ons op konden halen...of er een bus reed van het hostel naar het centrum...en zo niet..of hun ons dan wel niet konden brengen...alles was geen probleem..dus..wij stappen met vrolijke gezichten die bus uit...maar geen busje...wij opbellen..ze konden ons pas 3 uurtjes later ophalen...in dit geval werden die 3 uur niet verdubbeld hoor;-) dus hier kun je de Australische theorie niet op los laten;)
Nou ja...wij dus 3 uurtjes wachten..alsof het niks was;) kom het busje eraan...een of ander hondenhok op wielen die ons in de middle of nergens bracht...naar een uur rond zwerven en 45 minuten gericht rijden kwamen we eindelijk aan bij ons hostel...
Een beetje teleurstellend...ik lach zowat dubbel...Josina ook maar niet van het lachen...eerder van de vermoeidheid en alle leed die ze moet ondergaan sinds ze met mij samen reist;) Nee hoor...maar het was niet helemaal wat we verwacht hadden...en aangezien ik het geboekt had...moest Josina nog meer lijden want we sliepen niet normaal in een hostel...maar in een klein legertentje waar 2 stapelbedden instonden...zonder matras, met hangmat..! Wat wil een vermoeide backpacker nog meer!;) We sliepen niet normaal, maar ook het poepen en het plassen ging niet normaal...Op een uitermate goed schoongemaakte wc...kon je je blaas en darmen legen...Onder het toilet zat een groot gat...heerlijk! Als je plast heb je zo een nieuwe waterval ontdekt...want het duurt wel 3 seconden voordat de boel neerkomt. Met ontlasting zal het wat sneller gaan want dat is wat zwaarder;)Okee...genoeg over poep en plas..
Het douchen was ook niet al te fijn...maar je moet toch wat he;)
Omdat het de hele dag had geregend en het daar een zooitje was...hoefde je nog maar een stap buiten het douche gebouwtje te zetten en je kon zo weer douchen...maar daar moet je dan maar even niet aan denken.;)

De volgende dag gingen we naar de Australian Zoo...Hier heb ik helaas niks bijzonders over te melden...alleen dat het wel gezellig was...daar een beetje rond te lopen scharrelen in die dierentuin. Het was een beetje teleurstellend dus...als je mist niks..als je de dierentuin overslaat...;)

Ow het eerste wat we gedaan hebben toen we bij dat welverfijnde hostel aankwamen is...een ander hostel geboekt;-)

Aangekomen in ons nieuwe hostel werd het tijd op eens achter de computer te duiken voor het zoeken van een baan of weer eens gezellig met het thuisfront te kletsen.
Ik had net ergens gesolliciteerd toen m'n telefoon ging.
He Annelies, would you like to spend Christmas in Perth with us..? Dit is m'n achternicht die belt! Ze vroeg of het mij leuk leek om naar Adelaide te komen en om daar in de auto te stappen samen met hun om dan richting Perth te rijden. Nou super tof. Dus diezelfde avond een ticket geboekt naar Adelaide. En dit bedoelde ik nou dus met...plannen wijzigen hier dagelijks. Zo ben je druk aan het zoeken op het internet om een baantje te vinden omdat je haast geen geld meer hebt. En zo wordt je opgebeld of je zin hebt om naar Perth toe te komen.:) Hatsiekiedee..

In het hostel kwamen we Lenneke ook nog tegen..GEZELLIG...! Lenneke was ook met de organisatie mee, dus dat was weer even flink bijkletsen!
Na wat te hebben gedronken met z'n 3en hebben we een poging gedaan om eens te gaan slapen, want de volgende ochtend moesten we er weer vroeg uit om de bus te pakken richting Brisbane.

De volgende ochtend stonden we weer onfris en onfruitig klaar met onze tassen om de laatste 2 uur samen door te brengen in de bus. Want dit zou het laatste kleine daggie zijn met Josina:(. Josina zou bij mensen verblijven in Brisbane die zij via via kende en ik zou ergens gaan slapen..waar dat wist ik nog niet. Waarschijnlijk op het vliegveld ofzo..
Toen Josina net op het punt stond om bij die mensen in de auto te stappen vroeg het stel mij wat ik nu zou gaan doen. Ik zei..:I've no idea! I think I'm gonna stay at the airport. Nou zeg ze...stap maar in de auto..je mag wel bij ons blijven slapen en dan brengen we je morgen wel naar het vliegveld. Dus was Josina nog niet van me af...;)
Aangekomen in het huis, die trouwens vet mooi en groot was...kregen we heerlijk eten voorgeschoteld en een fijn bed. Optijd erin want ik moest er de volgende dag al om 4 uur uit want om half 7 vertrok mijn vliegtuig.
Josina en ik waren in de veronderstelling dat we elkaar niet weer zouden zien...in iedergeval niet eerder dan dat ik weer in Nederland zou aankomen...dus wij afscheid nemen in de vroege ochtend...wat blijkt...komt Josina ook gezellig naar Perth...sterker nog...ze is al in Perth dus dat word weer rete gezellig! Omdat ze bijna naar huis gaat en nog wat zonnestralen wil vangen. En nog sterker..! Ze blijft zelfs een paar dagen hier in dit goddelijke huis in dit goddelijke oord waar ik nu ben.

Ik zie dat dit verhaal ook alweer GEZELLIG ouderwets lang is...dus dan kan m'n verhaal over m'n trip van Adelaide naar Perth er ook nog wel bij;)

Ik landde dus in Adelaide, ik stap uit het vliegtuig..krijg ik even een klap tegen de kop...sjee..wat een warmte:P 27 graden als het niet meer is:P. M'n familie kwam me ophalen van het vliegveld. Ik was benieuwd of ik ze zou herkennen want zo vaak zie ik ze niet. Maar gelukkig..dat ging allemaal vlekkeloos..
We zijn in de auto gesprogen en daar begon de ellende.
Van Adelaide naar Perth...dat is geen kattepis mensen...dat is van Nieuwlande naar Madrid en dan nog verder.
Om jullie even een indruk te geven...niet dat dat zal helpen, want het is toch niet voor te stellen. Maar goed...
Ga naar google.com en klik maps aan. Vervolgens klik je op routebeschrijving en vul je bij A: Adelaide in...en bij B: Mandurah. Dan zie je ons hele ritje...wel geteld: 2261 km. We hebben er 4 dagen over gedaan. We zijn over de Nullarbor gereden. Deze weg is heeeel erg lang. We waren op een gegeven moment aan het rijden toen we een bord tegen kwamen met...
Last shop for 1000km...Dus met andere woorden...dit is de laatste supermarkt die je zult tegenkomen. Pas na 1000km is er weer bewoonde wereld...of het niks is he;) Om de 150km is er wel een roadhouse (motel, bezinestation) maar that's it. Hartstikke GEZELLIG:D en of het gezellig was...super leuke mensen.(Gezellig is trouwens een woord dat niet te vertalen is...en dus erg leuk is om te gebruiken) Ze hebben verhalen over hun reizen...daar raken ze niet over uitgepraat...:D Erg leuk om allemaal te horen. Het zijn echt leuke mensen met mooie verhalen! Na 4 dagen en 4 nachten in de auto te hebben gezeten/geslapen ben ik blij dat we in een huis kunnen verblijven. En dat ik in een 2 persoonsbed kan slapen i.p.v. op de achterbank van de auto. Het was wel m'n eigen keus...of ik had de keus om een tentje te kopen..tja...dan ga je toch maar voor de goedkoopste optie he;)...de auto...en ik moet zeggen...ik heb heerlijk geslapen!
We zijn dus vandaag veilig aangekomen in Mandurah...:D Een heerlijke zomerbries waait hier door m'n haren en een heerlijke zeebries snuif ik op...:D

Nou mij dunkt...volgens mij zijn jullie weer op de hoogte en hebben jullie een avondvullende programma gehad;)...ach ja...het houd ons van beiden kanten van de straat;)

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 08 December 2010 - 17:02

    Cock:

    Nou Annelies, dit is met recht géén kattepis, wat een verhaal en wat een belevenis en wat een afstanden!!
    Het is toch voor een importdrent niet te bevatten hoor.
    Wel weer een schitterend verslag en ik vreet jouw letters en woorden haast op, want je schrijft heel erg leuk, maar met zo'n avontuur is het ook heel leuk om te beschrijven!!
    Super van die mensen dat ze jou/jullie zo mooi helpen met slaapplaatsen en dergelijke!
    We kijken weer uit naar je volgende verslagen van jouw mooie avontuur.

    Groetjes, Cock

  • 08 December 2010 - 18:07

    Mams:

    Vanmiddag had ik je natuurlijk al gesproken, dus het meeste al gehoord. Toch leuk om je verslag te lezen. Best knap hoe je je overal mee redt. Onze Annelies helemaal alleen in de grote wijde wereld. Take care en de groetjes aan Gerda en Ken. Smok mama

  • 08 December 2010 - 19:09

    Elsbeth ;):

    hey ann hoe is het??
    ik heb de foto's gezien op hyves!
    echt super..
    maar ik hoop dat je het niet meer zolang vol houd!
    dan kom je eerder terug..:)maar heb je het daar als nog leuk bij gerda en ken!?
    en dan ga je toch naar tante gurda?
    (of hoe je het ook mag schrijft!)
    maar iedereen vraagt altijd:en.. hoe is het met annelies??.
    best vervelend. want ik spreek je ook niet elke week!:(
    maare... het lijkt op 1 foto net een jungel!! met een smal riviertje!
    MOOI!!! ik zei al toen ik de foto zag:woow net een jungel!
    doei doei doei xxxx i love you most!

  • 08 December 2010 - 19:12

    Esther:

    Hé Annelies, onze avonturier! Wat een onderneming om dwars door Australië te crossen. Maar: dat werken van jou dat wordt zo helemaal niets. Natuurlijk is dat niet helemaal waar want het reizen is natuurlijk ook hard werken en afzien. Dat blijkt maar weer uit je verhaal. Alleen krijg je er geen cent voor, in tegendeel. Geniet nog maar lekker even van het comfort om de komende weken bij familie door te kunnen brengen en van het lekkere weer. Wij zijn helemaal niet jaloers hoor ;-)

  • 08 December 2010 - 19:28

    Kristian:

    Hoi Annelies!

    Leuk om je verhalen (je moet journaliste worden ;) te lezen en de foto's te bekijken. Mooi dat het je goed bevalt 'Down Under'. Je maakt veel mee..

    Heel veel plezier daar en pas goed op jezelf!

    Kristian

  • 08 December 2010 - 19:34

    Wil De Gans:

    Wat een bijzonder leven heb je daar zeg, je moet maar zien waar je slaapt, zou ik eng vinden, en dan die afstanden pfpfpfpfp, vind Rotterdam Nieuwlande al een aardig ritje hahahahha. Mijn tante woonde in Adelaide en daar kon ik zo naar toe, alleen de reis betalen, nou ook dat vond ik niks, veel te ver weg, dus vind ik jou maar stoer hoor.
    Dus zoals je kan lezen ben ik een mietje wat dit betreft hahahhaha.
    Nou, ik lees je volgende verslag wel weer.
    Groetjes wil

  • 08 December 2010 - 20:23

    Sam:

    Wow Shampoomaotie,
    Wat een super verhaal weer..
    Je moet me zeker alle mooie plekjes laten zien op de kaart, dan vink ik dat vast aan op mijn to do lijst hahaha!
    Super man, take care en have fun!!!!!!

  • 08 December 2010 - 21:17

    Marieke:

    Hey Lieverd,
    wat fijn dat je kerst bij hun gaat vieren. T was weer een leuk verhaal hoor.
    Heel veel plezier daar en dikke smok!

  • 08 December 2010 - 21:48

    Patries:

    wat een verhalen meid leuk om te lezen.. mooi dat het je zo goed gaat.
    en idd journaliste lijkt me ook wel wat voor jou..

    nou have fun en pas goed op jezelf..

    xx bert patries en ian

  • 09 December 2010 - 09:45

    Henriet:

    Haa Ann!!

    Tjonge zeg, wat weer een leuk verhaal om te lezen!! Je mam zei het ook al, en ik ben het roerend met haar eens dat het niet uitmaakt als je een deel al gehoord hebt ;) Het blijft leuk om te lezen wat mien Annie uitspookt zo kris-kras door Australië!! Ik kom nii veel verder dan Hoogeveen en omstreken... leuk joh zo'n bus en fiets :S Vooral met dit weer, ik zou ook best op de ski's kunnen op dit moment want het is hier WIT!! Ja ja, echt waar.

    Maargoed, ik hoop je snel weer een keer te spreken :D!! Heel veel plezier bij je fam!! Geniet er maar lekker van de komende weken.

    En zoals ik altijd zeg: "Hakuna Matata!!"

    Liefs Henn..xx

    P.S. Met een ijspegel aan m'n neus zeg ik je: Een heerlijke ijsbries stormt me door de haren en dikke sneeuwvlokken snuif ik op!!

  • 09 December 2010 - 10:18

    Marianne P. :

    Hey Meis, Fijn om je verhaal weer te lezen. Tjonge wat maak jij veel mee. Echt super leuk en super stoer dat je over al zo mee red. Heel veel plezier bij je familie! Liefs

  • 09 December 2010 - 10:44

    Sander:

    Mooi om te lezen dat bij jou de plannen ook wijzigen, bij ons gebeurt dat ook regelmatig. Zo zijn we niet in Alice Springs maar aan het werk. We hebben besloten om na de kerstdagen een vlucht te nemen naar Alice Springs vanuit Melbourne dat was goedkoper haha.
    Maar veel plezier in Perth, en wie weet komen we elkaar nog ergens in Australie tegen!

  • 09 December 2010 - 17:35

    Laura:

    hey hey meis wat super tof allemaal en zo leuk om te lezen ik had laatst s`nacht voer je gedroomd hahha dat je een dag thuis kwam en alles vertelde en toen weer terug kwam zo raar vertelde het aan justin en die moest lachen haha nou doe kalum aan xxx lauw

  • 10 December 2010 - 22:20

    Pajan:

    Mooi dat je het naar je zin hebt, dus jij hebt nu een grotere slaapkamer dan thuis(chalet)?
    Je hebt op je reisverslag nog Gladstone staan en veel foto's staan er nog niet op.
    Neem aan dat je nog wel mooie plaatjes hebt?
    Doe kalm an AN
    Doe de groeten aan Ken en Gerda

    Gr xxx

  • 11 December 2010 - 11:40

    Francisca-:

    Heej Annie!!

    Ik heb je al effe gesproken natuurlijk, maar nu had ik eindelijk tijd om het ook nog effe te lezen. Leuke verhalen hoor. Oh....een ander woord voor gezellig is overigens: cozy of intimed. Tis maar effe dat je het weet;-)
    Veel plezier bij je familie en een zomerse kerst toegewenst...hier is het gelukkig ook weer ijsvrij!!

    Toedeloe.

  • 20 December 2010 - 13:25

    Paulien:

    hey ann....
    ik heb je reisverslag ook maar ff gelezen en dat is niet zomaar wat hoor! ik hoop wel dat je ook nog een nieuwe erop zet want dit is volgens mij al een poosje geleden! maar ik vind het toch fijn dat je zulke dingen opschrijft zodat ik zonder skipe wat je aan het doen bent! maaruuh ik hoop dat we elkr nog snel een keer sprken

  • 20 December 2010 - 17:47

    Oma:

    Lieve Annelies.Wat een geweldig verhaal.Fijn dat het allemaal zo goed gaat:Maar ja,je mist ook veel,o.a.sneeuwballen gooien.sneeuw kou en prut allemaal dingen die hier gebeuren.Bevroren kranen en afvoer en wat al niet meer.Maar ja we hebben jaren naar een witte kerst verlangt,dus niet zeuren,maar genieten v.d.sneeuw en de bonensoep.Opa is bijna klaar in jullie nieuwe huis.We hebben gisteren er al een borreltje gedronken.Morgen avond komen Robin en Evelien bij ons eten Geen lasagne!!'Kom je ook.Die specialitiet is voor jou.Fijn dat Gerda en Ken je uitgenodigd hebben he,je kunt vast ook iets voor hun betekenen We wensen jou en de fam.gezellige kerst dagen toe.Als dit jaar voorbij is zien we uit naar jouw terug komst.Liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 52949

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: