Mandurah, Australie - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Mandurah, Australie - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Mandurah, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

25 December 2010 | Australië, Mandurah

Howdy folks!

Zo…daar zijn we weer…zo vlak voor kerst!
Hebben we de kerstsfeer al een beetje te pakken…daaro in Nederland?
Beetje sneeuw…beetje ijs…beetje kou…
Ik moet zeggen…jullie liever dan ik!;)
Nou…nou zeg ik dat wel heel stoer…
Ik had graag thuis willen zijn met kerst…
Maar ja…je kunt niet alles hebben he;)
En mooi weer…Ow..de weersvoorspelling met kerst hier…JOS!! Je mist wat!!
Ik zal de voorspellingen even op papier zetten voor jullie…
Let gelijk even op…dan hebben jullie weer een beetje meer over Australie geleerd:
Christmas Ev…vrijdagavond…(35 graden)
Christmas day…zaterdag…de ganze dag!...(36 graden)
Boxing day…zondag…ook de ganze dag!...(35 graden)
Is dat niet heerlijk?? Beetje chillen op het strand, beetje doen…:D

(en vraag me trouwens niet waarom Boxing day Boxing day heet…de echte Aussies weten het niet eens…dus laat staan dat ik het weet..;) Ze ‘denken’ dat het te maken heeft met het inpakpapier van de vorige avond…:| Duzzz.. Lekker logisch ook..!)
Maar goed…

Waar moet ik nu toch weer beginnen…er is weer zoveel gebeurd…
Laat ik maar wijs zijn en bij het begin beginnen;-)
Dan kunnen jullie het ook nog een beetje volgen.
Oh ja…
Hou de muis vast om te scrollen…en maak je klaar...voor een lang verhaal. Pak eventueel nog wat tissues om het zever van je kin af te vegen...want er zijn weer foto's geplaats...zo mooi!;) Of natuurlijk voor andere subsanties die ontsnappen via andere uitgangen in je lichaam;)

Aangekomen in Mandurah…

HUPSAKEE…tas op de kop…moet je je even voorstellen he…een tas die bijna net zo groot is als mij/dan ik/als ik/dan mij??…en daar staat dat kleine meisje…alle kleren…BAM…zo op de grond… Mama..? Als je het zou zien…zou je niet zo trots op je dochter zijn;):P…denk ik…tenzij je het heel knap vind dat ik zo’n grote tas til…dan zou het nog kunnen;)
Ik heb m’n kamer trouwens eindelijk een keer opgeruimd…gister wel te verstaan..

Maar goed…hupsakee dus..tas op de kop…heerlijk een beetje aanrommelen en niks doen..! Daar zijn we zo langzamerhand goed in geworden.;)

Ik moest de dagen aftellen…tot dinsdag…want dinsdag zou Josina komen…!;)
In die dagen dat ze er niet was…hebben Ken en Gerda me wat dingen in de buurt laten zien. Ben ik bij m’n oud-tante op visite geweest en bij vrienden van K&G, zijn we naar een bbqfeest van Ken zijn zwemclub geweest…Kortom…veels te sociaal gedaan;)
Op het bbqfeest ontmoette ik een man, die een zoon in Mageret River had wonen. Hij gaf mij het nummer van deze jongeman zodat ik hem kon bellen als ik nog onderdak zocht als ik in Mageret River zou gaan werken. Omdat de jongeman zijn kamer zou opzeggen omdat hij dit warme mooie land zou gaan verlaten om terug te keren naar zijn land van herkomst, kon ik dan mooi intrek doen in zijn kamer.

Zaterdag hebben Jos en ik toch nog even afgesproken…we zijn heerlijk naar het strand geweest in Rockingham…! Beetje gerelaxed op een speedboot enzo;) mwaha...wat is het leven toch goed he;)!

En dinsdag was het dan zover…Jos kwam…s’avonds zijn we het centrum van Mandurah ingegaan...hier was een kerstmarkt.. we hebben heerlijk in het gras gelegen...al wachtende op het vuurwerk...nou het was ook de moeite waard...:D Erg veel en mooi vuurwerk..!

We hadden wat plannen gemaakt voor de aankomende dagen.
We zouden samen naar Mageret River gaan. We hadden een auto gehuurd om daarmee naar beneden te rijden. We hadden eten en een auto…maar ja..je moet nog een plek hebben om te slapen natuurlijk…Had ik niet een nummer van iemand in Mageret River?
Gerda kwam met het geweldige idee om de jongeman maar eens even te bellen en te vragen of de jongeman nog niet een stukje van z’n vloer af kon staan voor deze mooie blonde Nederlandse meiden.
Nou…dat was zeker een leuk idee…maar de eer was aan Annelies om dat te vragen…dat was een minder leuk idee…Maar ja…dan moet je maar weer denken…we zijn maar 1 keer in Australie…we zien de jongeman toch niet meer terug en we zijn aan het backpacken…nou ja…op dit moment ben ik aan het flashpacken…de luxere uitvoering van het backpacken…maar dat terzijde…Dus bel die knakkert maar op…zo gezegd, zo gedaan…het was helemaal prima…we konden wel komen voor een paar nachten…Zo…dat ook weer geregeld!

Dus de volgende dag zijn we dus met z’n 2en vertrokken…Na een klein 1.5 uurtje rijden kwamen in Bunbury aan, waar we heerlijk de hele middag op het strand hebben gelegen. Na de nodige vitamine D binnen gekregen te hebben, hebben we onze spullen weer gepakt en zijn we weer verder gereden. We moesten nog een klein uurtje rijden…en na een beschadiging van jewelste aan m’n trommelvliezen…(Josina zat naast me;):P Ik zal niet vertellen wat ze deed...;)Dat weet ze zelf drommels goed)kwamen we dan eindelijk aan in Mageret River…het was al etenstijd dus we moesten natuurlijk wel wat eten…Maar tot onze grote schrik hadden ze niet eens een MacDonalds…wat is dit nou weer voor een zooitje? Tsjonge jonge jonge…niet eens een Mac…Nou dan maar op naar plan B…Domino’s…WAT??! Niet eens een Domino’s (Domino’s is een pizzahut...voor de wat oudere generatie onder ons;))? Het moet niet gekker worden hier…! Gelukkig hadden ze toch nog ergens een vreetschuur neergepland..dus zijn we daar maar wat gaan eten.;)…Aangekomen in ‘ons’ huis…hebben we onze spullen uitgestald…en een beetje aangerommeld.

De volgende dag…tja..wat hebben we eigelijk gedaan? OH ja…de hagedis!;)…Ik zal bij het begin beginnen...want nu zullen jullie wel denken...hagedis? (zie de foto’s) Wat we de volgende dag gedaan hebben…daar maak ik menig vrouw jaloers mee…:D We hebben de auto gepakt en richting een chocolade fabriek gereden…Het was hemel op aarde..! Lekker chocola proeven..! We hebben nog meer dingen bezocht…maar dit was toch wel het hoogtepunt…Tegen het eind van de middag zijn we nog even naar het strand geweest...Nou..nou komt het hoor...het hagedissen verhaal...
We reden heerlijk...met de wind in ons haren van de airco richting het strand. Plotseling sloeg Jos haar hand voor haar mond...zij reed namelijk en ik was de beste TomTom ever!...Ik dacht...nou die is niet goed geworden joh...NEE wat is dit nou weer...Jos...? JOs...? JOS??!! Wat is er?...met een klein piepstemmetje...volgens mij heb ik wat aangereden...en nu is het dood?! Ik kon m’n lach eigenlijk niet inhouden...maar heb het wel gedaan hoor..;) Dus we keren de auto om en rijden weer terug...en ja hoor...daar ligt het arme beesie...De ingewanden op straat...Wat een afschuwelijk dood heb je dan of niet? Het is dier-onteerend!:|:P En ik als dierenliefhebber kon dit natuurlijk niet aanzien...En daar ligt het arme beesie...is er weer zo’n een of andere debiele ramptoeriste die snel haar auto uitstapt en die d’r camera pakt en weer een geweldige close-up gaat maken (ik weet van niks)...helaas zijn deze foto’s verloren gegaan...maar gelukkig hebben we toch nog een foto kunnen redden. Jos voelde zich de rest van de dag uitermate minder prettig...dus ik had het flink te voorduren...dus ik dacht...nou dan is het morgen gezellig mijn beurt..! En de volgende dag had zij het dus flink te voorduren...;) GEZELLIG!!

Nou ja...wij dus richting strand...we hadden bodyboards meegenomen...en we komen de duin overlopen...en daar sta je dan met je goeie gedrag...bodyboard onder je arm..aangekleed als echte surfer...zijn er helemaal geen golven...nou daar sta je met een drup aan de neus...! We hadden gelukkig nog een plan B;) ZONNEN!! Ons handdoekje maar uitgespreid en ons nedergelegd onder de heerlijke Australische zon! Na een paar uurtjes bakken zijn we weer naar huis gereden…en naar een tevreden dagje…zijn we maar gaan slapen...

De volgende dag...we gingen ‘vroeg’ weg...we reden nog verder naar beneden...we reden richting Augusta...hier kwamen 2 oceanen bij elkaar...jaja...je leest het goed...2 oceanen...! WOW...is dat niet magistraal! Gewoon 2 oceanen! Super stoer toch..dat wil iedereen toch zien? Ach nee...sorry...ik zal niet zo sarcastisch doen...want dit was niet gemeend bedoeld hoor;)
Maar leuk...ik kan later tegen m’n kleinkinderen zeggen...’Oma heeft eerder...toen oma nog heel jong was...2 oceanen in elkaar zien overlopen...’ Vraagt kleinkind nummer 52: ‘ Wat zag u dan?’...Ikke: ‘Ach ja kind..., heb ik geen woorden voor.’...
Duss...
Maar goed...laten we maar ophouden met deze onzin...ik zal weer verder gaan met het schrijven van dit ellelange blog. In Augusta hebben we even een bakkie gedaan...en zijn we verder gereden...we gingen nog even een waterval bekijken...ik heb hier helaas geen foto’s van...volgens mij was de waterval uitgedroogd..!:p
Nadat we een poging gedaan hebben om deze prachtige waterval te bewonderen hebben we maar besloten om weer naar het strand te gaan...Want ja..nu we er toch zijn!;)

De laaste dag is aangebroken...we gingen weer richting huis...We hebben onze spullen weer ingepakt en daar gingen we...En ach ja...nu we toch bezig zijn...dan ook maar weer ff wat strand pakken he;) Zo gezegd zo gedaan!

Het is zondag...dus dat betekent...op naar de kerk! We zijn met z’n 2en naar Byford gereden om daar naar de kerk te gaan. En na de kerkdienst hebben we even een bakkie gedaan bij de mensen waar Josina verbleef...! Na de tijd zijn we naar Fremantle gegaan om wat teshoppen..!

De volgende dag wouden we naar Perth gaan...we wouden al vroeg weg...maar we hadden ons wat verslapen...en de we moesten onze gehuurde auto natuurlijk ook weer terug brengen...Dus dat werd em niet...We zijn Mandurah maar ingegaan! Om te...shoppen! Oh ja...omdat het hier zo heerlijk warm is elke dag moet je natuurlijk wel ijsjes eten...en laat mij dat nou net even smaken:D...Baskin&Robbins...Oh dear...dat is hemel op aarde! Het is een soort Talenti in Gees;)...heb je dit nog niet geprobeerd...moet je dat even doen...want het komt aardig dicht in de buurt van B&R...Ik heb inmiddels al een klantenkaart;)

Dinsdag zijn we wezen....shoppen;) in Perth! Het was gezellig! Toen we weer terug kwamen hadden we ons laatste avondmaal. Josina zou de volgende dag weer terug naar het koude Nederland vliegen!:( Ik heb haar nog gebeld...en me voorgedaan als de vliegtuigmaatschappij China Airlines...om haar te vertellen dat de vlucht was gecannuleerd...maar helaas hoorde ze me dubbel praten, want ik zat in de kamer naast haar;)

De volgende morgen moesten we vroeg op...en toen kwam daar het moment van afscheid nemen...tja...daar sta je dan...allebei jankend op het vliegveld...(dit is het moment dat je een medelevende ‘ohhhhh’ moet zeggen;)...tja ik dacht...ik help de minder gevoelig man maar even met het naar buiten brengen van hun gevoelige kant;) vinden vrouwen mooi om te zien/horen)...tja...daar sta je dus...te snotteren en te doen...en uiteindelijk...weg is Jos..daar sta je alleen...zoals ik vaak een liedje zing thuis...alleen is maar alleen..! Nu moet ik alleen shoppen...alleen naar B&R...en alleen zonnen...maar we blijven positief. Ik belde de volgende dag Ellen op...een andere lieve schat...die gaf mij het stukje informatie waarvan ik nog niet wist...dat dit het moment was...’Dit is het moment dat je jezelf tegen komt...zeggen ze’...wijze woorden van Ellen. Ohhh...is dat zo’n moment...Normaal zou ik dat niet zo erg vinden...want ik zou best wel een dagje met mezelf door kunnen brengen...gezellig en grappig enzo...maar die dag...neuj...niet zoveel behoefte aan;)

Nou ja...dus..niet getreurd...de volgende dag moesten we flink aan de bak...! Want er moest naar werk gezocht worden...Dus daar ga je dan...met je CV een paar keer uitgeprint...door de stad...opzoek naar restaurantjes enzo...Ik moest gelijk al bij een Grieks Take-away een trail doen...geen idee hoe ze me op patat bakken willen beoordelen...maar we zullen het wel horen...of niet!;)

En nu...! KERST!...Gek hoor..om zo kerst te vieren..! Vanavond was het dus Christmas Evening. Dit hebben we gevierd met m’n familie. Het gaat het wel wat anders aan toe natuurlijk dan in Nederland...maar goed..integreren he;) Lekker gegeten..lekker weertje...biertje erbij;) Hupsakee...zoals ik dat hier altijd zeg...We’re light’n up the barbie...and grab a stubby! Nou..wat wil een mens nog meer...

Zo..ik heb het weer waar gemaakt...weer een kneiters lange blog...maar dan hebben jullie wat te doen..zo vlak voor kerst! Jullie hebben het nog niet druk genoeg!:P

Ik wens jullie allen...
Fijne kerstdagen...en Gods zegen toe voor in het nieuwe jaar!

Don’t worry, be happy!

Annelies

  • 24 December 2010 - 17:15

    Natasja:

    Hee moatie!

    Wat een verhaal weer zeg, en echt.. wat kun jij dat mooi vertellen! Typisch Annelies gewoon, moest alweer een paar keer lachen ;)
    Meissie geniet ervan! Enne, we blijven mailen enzo he!
    Ik ga nu de foto's die je gemaakt hebt even bekijken.

    Knuffel van je moatie

  • 24 December 2010 - 18:28

    Cock:

    Moi Ann, wat een verhaal zeg, maar wel heel erg leuk. Ik vindt je haast zielig, dat je daar zo met dat mooie weer op het strand een beetje ijsjes eten en zonnen. Ik krijg eigenlijk een beetje meelij met jou. Wij hebben tenminste echt winter en we kunnen ook wel ijs eten hoor b.v. uit de sloot hakken en sneeuw ruimen enzo. Eigenlijk is het wel jammer dat jij dit niet kan meemaken!
    Nee hoor Ann, ik hoop dat je het enorm naar de zin hebt en ik wens jou en je mede backpackers een hele mooie kerst en de allerbeste wensen voor 2011 toe en geniet zo lang je kan!!

    Gr, Cock

  • 24 December 2010 - 19:35

    Esther:

    Wat is het toch vervelend daar down under..... niets aan. Ik ben niet jaloers als ik hier dik ingepakt me een extra broek door de dikke sneeuw de honden uit loop te laten. Zie ik jou op je slippers, shirtje en korte broek. Snik, wat heb ik verkeerd gedaan. Maar.... we langste nacht hebben wij hier gehad en wij gaan dus de goede kant weer op en dat betekent dat het bij jullie de VERKEERDE KANT op gaat. Heb jij ook nog iets om jaloers op te zijn :-)

    Zonder gekheid: hele fijne Kerstdagen, geniet van de andere manier van vieren en heel veel goeds voor 2011. Een supergoede reis verder en ik zie weer uit naar een volgende update.

    Groetjes,

    Esther

  • 25 December 2010 - 18:13

    Mams:

    Leuk verhaal Ann, het lijkt alsof je alleen maar loopt te genieten van het weer en het eten. 6 kilo zei je toch he? Je bent toch nog wel herkenbaar wanneer je thuis komt? Gelukkig hebben we in het huis dubbele tuindeuren, dus binnenkomen lukt altijd. Take care en een smok van je moe

  • 27 December 2010 - 12:11

    Josina:

    Heb het al vaker gezegd, maar doe het nu weer: Jij moet gaan schrijven....
    Love your stories!!
    Take care girlie...

    Dikke knufffff

  • 27 December 2010 - 16:27

    Pa:

    Annie,

    De kerst is weer voorbij ook hier in Nederland.
    Hoop dat je nu snel aan de slag kunt en een paar maand flink kunt sparen voor jouw tweede vakantie in Australië.
    Doe Ken en Gerda de groeten en BBQ ze

  • 27 December 2010 - 19:36

    Henriet:

    Haa Gebraden-Rollade!!

    Met die + 6 en dat vele zonnen bij temperaturen van +/- 40 graden, had je perfect bij het kerstdiner gekund :p
    Oké, onzin!! Ik zal nu ff een lieve, meelevende reactie plaatsen omdat je me net verteld hebt dat je dat altijd zo leuk vindt ;)
    Uhh... (ff tussendoor, heb je die ene foto nog gecheckt :$ Heb je er nog van kunnen slapen of was de rest van korte nacht een nachtmerrie..)

    Nu weer verder..
    Ik begin al aardig op jou te lijken met m'n lange reacties en über diepgaande verhalen!! 1 groot verschil is dat jij poepie bruin bent en ik zo wit als 'n sneeuwpop...
    Misschien dat ik woensdag (officieel 'verboden-S-woord-dag') maar eens ff een paar pirouettes ga draaien ;)

    Oké, nog een keer terug naar jouw avonturen...
    Ben echt jaloers op je Chocladefarbriekbezoekje!! Dat ik daarentegen niet bij het hagedissenverhaal aanwezig was, vind ik dan weer helemaal niet erg volgens mij :p

    Super goed van je trouwens dat je ook in Auss netjes op zondag naar de kerk gaat!! En dan ook nog wel in een JURK!! Oownee, tuniek was het hè?! haha

    Eigenlijk kan ik niets anders zeggen dan dat ik het super leuk vind om altijd die ellenlange verhalen van je te lezen!! Als we over 1,5 jaar in Uganda zitten laat ik het verslagen maken ook wel aan jou over,oké?! Dan speel ik ondertussen wel met wat kids die aandacht willen van 'n mszungo :)

    Enjoy, enjoy!! Ook tijdens oud & nieuw!! Maak er een flinke party van :D!! (Doe alleen wel voorzichtig met stampen over daken, want anders krijg je last van gezeur over lekkage :p)

    Big hug!!

  • 29 December 2010 - 20:29

    Roelien:

    Moi Annelies
    Mooi om te lezen en te zien dat alles goed met jou gaat in autralie, ik had ook niet anders verwacht. Roelien

  • 06 Januari 2011 - 13:21

    Wil De Gans:

    Leuk verslag weer en wat een mooie en leuke foto,s.
    Ik reageer een beetje laat, maar gun me nu pas de tijd om het te lezen, en je ben voorlopig toch nog niet terug, dus tijd genoeg om te lezen.

    groetjes wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mandurah

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 53005

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: