Darwin, Australie - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Darwin, Australie - Reisverslag uit Darwin, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Darwin, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

26 Juli 2011 | Australië, Darwin

G´day mate!

Hoe gaat het met iedereen? Lekker aan het chillen in jullie vakantie?;-) Geniet er maar van want voor je het weet is het voorbij;)...

Hier gaat ook alles nog goed... Naar wat nodige tegenslagen..waar we achteraf wel om konden lachen bevind ik me nu in Darwin..! Ik heb al een tijdje niks van me laten horen...en het werd wel weer eens tijd he;)..

Na 6 weken rondscharrelen in Broome...heb ik besloten om maar weer eens verder te reizen...want voor dat ik het weet is mijn tijd ook om..! Nog 10 weken te gaan en dan sta ik weer op Nederlandse bodem..! Woop woop..!
Nadat Anna...m'n reisgenoot...het land van de surfers, zon, strand, bbq, kangaroo's, krokodillen en aboriginals verlaten had was ik in m'n eentje...Geen geld, geen werk..dus dat betekent...geen plek om te slapen...dus wat ga je dan doen...regels zijn er om overtreden te worden...ILLEGAAL KAMPEREN..! Jeej..! De eerste paar dagen was het dikke lol...van de camping af...wat rondscharrelen op het strand en zo..en dan weer terug naar de camping...in de auto slapen...en zo ging het 7 dagen lang..Daar word je op een gegeven moment ook wel zat van...Dus hup..dan maar weer betalen voor de camping met het weinige geld dat je hebt...Eindelijk weer een 'normaal' bed...Een paar mensen op de camping ontmoet waar we vaak wat mee gingen borrelen...gezellig gezellig... Na een paar weken wouden 2 van m'n 'vrienden' gratis kamperen maar die moesten dus weggebracht worden...Er was een demonstratie bezig tegen gas dus alle mensen konden komen en gratis kamperen...maar het was wel in the middle of nowhere...
Dus...om ze maar ff bij naam te noemen...Peter en Andrew moest ik afzetten...en Francisca en ik zouden weer terug rijden naar de camping..Wij met volle moed op naar James Price Point...maar wat ik niet wist was dat het een 4wd track was...Op het begin was het nog goed te berijden..wel schudden de hele auto...maar dat ben ik zo langzamerhand wel gewend hiero..! De mannen wouden graag bij een rivier kamperen zodat ze vis konden vangen etc...Dus we moesten nog ffies door rijden...de weg werd al slechter en slechter...en het werd zanderiger en zanderiger...dus tja..je raad het al...we kwamen vast te zitten..! Oh men...de mannen de auto uitgraven...en toen konden we weer...na 5 meter kwamen we natuurlijk weer vast te zitten...om het verhaal een beetje kort te houden...wat dit betreft...vast zitten...stress...een slok ijskoffie...tegen boompjes aanknallen...nog meer stress...nog meer ijskoffie...in een zandduin rijden...nog meer stress..nog meer ijskoffie...daardoor bleef de stress een beetje onder controle..!;) Eindelijk de mannen gedropt...na helemaal terug rijden...want de rivier was toch niet goed genoeg...hebben Francisca en ik de mannen hartelijk uitgelachen door hun onnozelligheid van tenten opzetten...vliegen wegslaan en gezannik en gezeur dat het toch niet zo leuk was dan dat ze dachten...Francisca en ik zijn vlug in de auto gesprongen voordat de mannen van gedachten zouden veranderen en zijn we terug gereden naar de camping..!

Niet veel dagen later had ik nieuwe buren en heb daar een week mee doorgebracht en toen heb ik de knoop doorgehakt..Ik verlaat Broome en ga richting het noorden! Samen met de buurvrouw zijn we in de auto gestapt om een nieuw avontuur aan te gaan...en na 2 weken reizen met veel lol, irritaties, tegenslagen en heel veel mooie bezichtigheden zijn we gearriveerd, veilig en wel, in Darwin..!

Het begon allemaal in Broome:
Bamboo en ik zijn de auto ingestapt en naar het eerste National Park(NP) gereden..Wat een saai NP bleek te zijn...en na een uur baggeren door het zand hebben we besloten dat dit het slechte NP van Australie was..!
De eerste nacht sliepen we aan de kant van de weg...kampvuurtje en leuke gesprekken...tent..zonder buitenkant opgezet dus..een mooie kijk op/onder de sterrenhemel..!
Op dit moment bevonden we ons nog in de staat Western Australia waar het natuurgebied 'the Kimberley' is..! Ff wat informatie zodat jullie een beeld hebben...De Kimberley is, denk ik, het grootste natuurgebied in Australie..Je kunt er dwars door heen rijden via de 'Gibb River Road' maar ja...dan ben je een 4WD nodig...geen geasfalteerde weg...dus niet voor mijn auto bestemd..! Na 600km gereden te hebben, waar sneller ging dan we verwachten want er was niks te bezichten voor mensen met een 2WD, kwamen we aan de andere kant van de 'Gibb River Road' terecht en wij dachten...nou het kan toch geen kwaad om 1 gorge te gaan bekijken..(een gorge is een waterval met een dikke plas water eronder in de meeste gevallen...) Dus wij dachten laten we 'Emma gorge' gaan bezoeken..dus dat betekende dat we 52km heen en terug over ongeasfalteerde weg moesten rijden...hobbel de bobbel...we zijn er uiteindelijk gekomen...vraag niet hoe...maar goed..oh ja..voordat we aan de Gibb River Road begonnen moesten we ook nog naar de monteur want er was wat mis met mijn auto...de monteur zei nog...met deze banden die je nu onder je auto hebt ga je Darwin niet redden..wij backpackers..trekken ons niks aan van zulke waarschuwingen en natuurlijk zijn we wel de Gibb River Road opgegaan en hebben we Darwin gered..Het was al het gehobbel en gebobbel waard want Emma gorge is een prachtexemplaar..! Na de Gibb River Road zijn we van Wyndham naar Kununurra gereden en van Kununurra naar Katherine...
Voordat ik begin te vertellen over deze 600 km van A naar B...moet ik eerst wat vertellen over mijn auto...! Mijn auto rijd op LPG en op ongelood...ik heb een knopje voor het overschakelen tussen deze 2...Het knopje hoort normaal te werken...maar die bewuste dag wou het overschakelen niet zo soepel...eigenlijk helemaal niet...
Goed..daar komt ie dan..!
Tussen A en B waren 2 tankstations...dat was ook het enige wat er was te bezichtigen op onze weg naar Katherine...1 van de tankstations had LPG maar die was 'out of order'...Dus wij tanken de tank vol met bezine zodat we over konden switchen zodra het gas op was...! Dus wij met volle moed weer verder rijden richting Katherine...maar plotseling...ik weet niet hoe je dat geluidje beschrijft van dat de motor uitvalt...maar we beschrijven het maar als *stilte*...want er was geen geluid meer natuurlijk toen de motor uirviel...dus er heerste een stilte...Hup..de auto aan de kant van de weg gezet en de olie gecheckt...want we hadden al geprobeerd om over te switchen naar bezine want het gas was op..! woop woop...jeej..laten we een feestje bouwen...! Het overswitchen wou dus niet lukken...! Dus ik dach er is iets mis met de motor...dus ik de olie checken...nee dat was nog helemaal goed..! Alles wat prima in orde...behalve de lege tank met gas..! Ach ja..aangezien ik wel wat beweging kon gebruiken...besloot ik om de auto maar een stukkie te drukken..! Ach ja..dat scheelt weer in de kosten van het terug slepen naar 'town'...Stopt er een auto...'G'day..You need some help??'..' If you are the only one on this whole planet that transport LPG I'll marry you'...Nou daar kwam ie hoor...Met een gasfles LPG aanzetten...dus inmiddels ben ik getrouwd, ben ik zwanger en zit ik in Darwin...Helaas berusten deze laatste 3 regels niet op de waarheid...Wel stopte er een auto...en vroeg of ie mij kon helpen...maar hij had geen gas bij zich..dus ben ik ook niet getrouwd en ben ik ook niet zwanger..! Wel heeft de man mij een lift naar Katherine gegeven en is Bamboo bij de auto gebleven...90 km voor Katherine..in the middle of nowhere..! De volgende dag ben ik naar de garage gegaan om te vragen of ze de auto terug konden slepen naar Katherine...Nou dat kon wel...maar ik moest natuurlijk wel geld te voorschijn toveren..! Auw...Opeens liep ik weer rechtop want ik moest 360 dollar uit m'n broekzak halen..! PFF...Jeetje..Auto terug gesleept...auto laten maken en toen konden we weer..! Achteraf konden we er vreselijk om lachen...maar op het moment zelf...dat was behoorlijk minder prettig..! Toen we in Katherine aankwamen zijn we naar een NP gegaan..Je kon al de gorges niet bereiken met de auto..dus zat er maar 1 ding op..! Rugzak inpakken...tent op de rug..en lopen maar...40.8km om precies te zijn...in 3 dagen...Gaten in de schoenen...stinken omdat je niet kon douchen..blaren op m'n voeten...verbrand op m'n rug...zere schouders van de tas dragen...en chagerijnig omdat ik 3 dagen geen normaal eten kon eten...witte bonen met tomatensaus, liters water drinken en chagerijnig omdat ik veels te veel moest wandelen en het was het ook allemaal lang niet waard ook...maar goed...het gaat om de ervaring he;) Achteraf...ja weer achteraf kunnen we er om lachen...
Tjonge...wat een lang blog he...Ach ja..jullie hebben vakantie dus jullie kunnen nog wel ff he;) Ik heb 2 maand niks geschreven dus ja...wat verwacht je dan ook...;)
Na terug te zijn gekomen uit het NP hebben we eindelijk na 5 dagen kunnen douchen...een normale maaltijd kunnen eten en een fijne nachtrust kunnen hebben voelden we ons weer een beetje mens..! Na Katherine zijn we door reden naar boven waar we nog een aantal watervallen hebben bezichtigd en na 2 weken zijn we dan eindelijk in Darwin aangekomen. Deze trip was ook weer super gaaf net als de rest van mijn gereis in Australie..!
Aankomende zaterdag/zondag vertrek ik richting Alice Springs om daar m'n auto te verkopen:'( en om werk te zoeken:'(...Allebei niks aan maar het levert me allebei wat extra geld op want...Alice Springs is hartje Australie dus heerlijk afgelegen...dus dat betekent...alles is wat moeilijker te verkrijgen...dus ook zo'n prachtige auto als de mijne..!;) Na Alice Springs rij ik...hoe? dat weet ik nog niet...maar dan ga ik naar Adelaide om een vriend van mij te bezoeken...dan vlieg ik naar Sydney..om de laatste dagen voor dit jaar in Australie door te brengen...Dan vliegen we naar Taiwan om daar voor 10 dagen te vertoeven bij een vriendin van me...en dan vlieg ik naar het, dan herfsterige Nederland..! Woop woop!

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje up-to-date heb gebracht...en ik jullie weer een beetje heb kunnen vermaken met de avontuur...Oh jah...hoe koud is het bij jullie..14 graden was het niet? Zondag? Ik hoorde dat het een strak grijze lucht was bij jullie? HIer is het...? Een graadje of 30?? Strak blauwe lucht..! Gnana...En is het bij jullie geen zomer?? Hier is het winter..! mwahaha...Nog meer vergelijkingen?...Nee ik hou maar op...want uh...ik weet niks meer..!
Geniet van jullie vakantie..!

No worries, be happy!

Annelies

  • 26 Juli 2011 - 06:53

    Natasja:

    Wat leuk om weer wat van je te lezen meid, wat een avonturen!
    Ik hoop voor je dat je snel werk kunt vinden ;) Wel jammer natuurlijk dat de auto verkocht moet worden.
    Geniet er nog even van, voordat je het weet ben je weer in Nederland :)

    xxx Natasja

  • 26 Juli 2011 - 08:46

    Jan Ofwel Pa:

    Wat moest je betalen om de voetzool van een Aboriginal te mogen fotograferen?
    Inderdaad nog een kleine 10 weken en dan ben je weer thuis.
    We zien er naar uit!

  • 26 Juli 2011 - 15:06

    Josina:

    Fijn om weer wat van je te lezen!!
    En nog bedankt voor je felicitatie!!

    Dikke X

  • 26 Juli 2011 - 18:14

    Sam:

    Hey Shampoo,

    Wat weer een coole verhalen!
    En wat heb je weer veel meegemaakt!
    Super foto's erbij!
    Je bent gewoon alweer bijna thuis!
    Wat is de tijd snel gegaan zeg..
    En damn, wat kun je mooi schrijven!
    Als je terug bent moeten we zeker afspreken, want ik ben echt ontzettend benieuwd naar al je verhalen!
    Succes met werk vinden en je auto verkopen, maak er nog maar een laatste foto van als herinneren, hehe..
    Ohja, het laatste stukje over de graden hier en daar vond ik niet zo leuk :P
    We hebben hier idd net herfstweer, niet normaal..
    Vandaag was het de hele dag bewolkt en grijs en maar 18 graden..
    Het is juli damn-it!

    See ya mate!
    Knuf, Sam

  • 26 Juli 2011 - 18:55

    Cock:

    Jeetje Ann, ik dacht al dat mijn Buurmeisje van deze aardbol was verdwenen, wat hebben we lang moeten wachten om weer eens een verslag van jou te lezen.
    Maar het is er wel weer één om in te lijsten, jij maakt wat mee!!!
    Ik lees net dat je alweer over 10 weekjes terug bent, maar naar ik hoopkomen er toch nog wel een paar van die blogs van jouw hand, want ik vindt het geweldig om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt en vooral hoe je jezelf overal weer uitredt, want dat is toch wel knap van jou, althans dat vindt ik!!!
    Nou Meis, ik wens je nog heel veel plezier in jouw eigen gekozen avontuur en pas goed op jezelf, want ik wil je wel heel graag weer in levende lijve aantreffen in ons eigen Nieuwlande!!!!

    Groetjes en tot kiekes, Cock (je oude buurman)

  • 06 Augustus 2011 - 14:05

    Niessie:

    Eigenlijk kende ik de verhalen al, ja je family e.d. are keepin me up to date! Maar nu ik het zelf van je hoor, pfoe! Wel leuker om te lezen [iets gedetailleerder] en geweldig! Ben wel blij dat je over een tijdje weer terug bent hoor Liessie!
    Ik blijf aan je denken en ik hoop dat je geniet van je laatste paar weken, met alle ondernemingen die je nog in de planning hebt! Ik hoop dat t lukt allemaal en sterkte met afscheid nemen van je autootje! ;) Dikke knuffel!
    Niessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 53009

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: