Adelaide, Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Adelaide, Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Adelaide, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Augustus 2011 | Australië, Adelaide

G´day mate!

Nou nou...het moet niet gekker worden Annie...alweer een blog? Jep..want we zijn belandt naar duizenden kilometers rijden...in Adelaide! Naar een dikke, dikke 3000km zijn we aangekomen in Adelaide...de stad van? Geen idee...maar vast ergens van..!
Oh..ik weet het al...Adelaide..de stad van de regen, grijze wolken, wind en Chinezen..! Ik kan nu al geen Chinees meer zien..en ik ben hier nog maar 5 dagen! Tjonge jonge...het lijkt wel of ik China loop..wat een gescharrel...maar goed dat terzijde..;)
Nadat ik Darwin heb verlaten..na een leuke tijd, ben ik samen met Vera naar Alice Springs gereden..Vera was mijn derde travelpartner...1500km naar het zuiden..na 2 dagen rijden kwamen we daar aan...niet veel gezien/beleefd onderweg dus daar heb ik dus ook niks over te vertellen!
Toen we in Alice aankwamen...men!! ik wou meteen weer weg..! Dat is echt de slechtste stad allertijden! mwah...overdrijven is ook een vak...maar het is zeker geen stadje van topkwaliteit! Na wat gescharrel in Alice Springs heb ik een nieuwe travelpartner gevonden die...ook..hoe gek het ook klinkt...naar Adelaide wou...en dat willen niet veel backpackers..dus ik was blij dat ik iemand gevonden had..! (niemand wil naar het zuiden omdat het hier winter is..en in het noorden is het mooie weer te vinden..!)
Een rare combi van travelpartners...let op...Duitsland ft. Nederland..gekker kan het gewoon niet..!;) Maar het was echt uber gemeudlig/gezellig..! Super veel lol gehad...rare stunten uitgehaald, van onnozele gesprekken tot serieuze gesprekken gehad..! Een super tijd!

Laat ik beginnen bij het begin van onze trip...Alice Springs - Adelaide!

We gingen naar Mac Donnells National Park...en nee..geen Mac Donalds...Mac Donnells..;) Daar aangekomen moeten we wandelen om ergens te komen...en als Annie ergens een hekel aan heeft gekregen de afgelopen maanden is het...WANDELEN..! nou goed..je moet er wat voor over hebben om wat moois te zien..dus daar gingen we..! Na 6 km wandelen kwamen we eindelijk bij de gorge aan...en m'n mond viel open..! Er was een waterval..! Oh men...nou ja..het was meer een val want er was geen water...Dus ik dacht bij mezelf...Tjonge jonge..heb ik hier voor 6km moeten lopen...en ik moet ook weer terug..! Dit ga je niet ménen! Wel dus.. Dat was wandeling nummer 1 van die dag...en meer wou ik er ook zeker niet meer maken..!
Illegaal camperen nummer 1:
We stonden heerlijk op een camping geparkeerd met onze auto en tent in Mac Donnell NP..en toen kwam er een Ranger..ff tussendoor..als je in een NP wilt kamperen moet je wel betalen maar je hebt van die enveloppen..die je moet invullen en geld in moet stoppen...Dus de ranger kwam...'Hi, hebben jullie al betaald?' 'Oh nee..nog niet maar we stoppen de envelop morgen in de bus...' 'Oke..see ya'...'jow!' Janine werd helemaal zenuwachtig..ik zeg..:'he..dat komt wel goed';) No worries! En het was ook 'no worries';-)

Nou ja..na 2 dagen in dat park te hebben rondgescharrelt hadden we het wel weer gezien..dus weer terug naar Alice..! We hoefden maar 1 nachtie te camperen dus...tja..waarom zou je dan ook hiervoor betalen...?

Illegaal camperen nummer 2:
We staan op de camping..we hebben onze tent lekker opgezet en een lekker biertje erbij..! Wasje doen, ff douchen en lekker slapen..! De volgende ochtend zitten we lekker aan de noodles en komen er backpackers op ons afstappen..8 uur in de morgen...'Hi, we hebben nog wat bier en wijn en ja..en ook nog wat eten..kunnen we dat bij jullie laten..want wij kunnen het niet meer gebruiken' Nou ja..daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen;) We hadden net alles in de auto gestopt...maar we waren nog ff de was aan het opvouwen toen er opeens een man op ons af kwam stappen...'Goodmorning...waar is jullie betaalbewijsje..dat achter het raam hoort?' 'ow..uhh..tja..we reden gister door de stad met allebeide ramen open en toen vloog het bewijsje eruit..sorry'...Zo Annie..wat ben jij opeens goed in excusen verzinnen..ach ja..! De man liep richting receptie...en wij reden snel richting het zuiden...alle zooi in de auto gegooid en met scheurende banden rijden we weg..! Woop woop!
Wat voor indruk zullen jullie wel niet van mij hebben...nu ik dit vertel..??mwah..;-)
Goed..Alice Springs achter ons gelaten reden we richting 'the Uluru'..en nou hoor ik alle mensen denken...The Ululululu wattuh? 'the Uluru' Dit is de beroemde rode berg in Australie...hij staat zelfs op de werelderfgoed lijst! Dit is trouwens een heilige berg voor de Aboriginals...ook ik ken daar trouwens nog een leuke liedje over...over Abo's in Alice..of nou ja..in heel het noorden van Australie..want dat zijn me er toch vééééél..Neem ff het melodietje van Old Mc Donalds in je hoofd en zing dan deze tekst erop..!
Komtie..:
There was an Abo and he had a beer..Hieja Hieja hoo!
He joint his abofriends so there were many bottles...Hieja hieja hoo!
And a bottle here and a abo there..
Here an abo..there an abo..everywhere bottles...!
There was an Abo and he had a beer..Hieja Hieja hoo!
Ik hoop dat jullie dit een leuk liedje vonden...misschien verzin ik er nog wel 1 voor de volgende keer..

Maar goed...terug naar het Uluruverhaal..
maar 1 probleempje...Janine was al bij de Uluru geweest dus die wou niet nog een keer ervoor betalen..dus ik zei tegen d'r..voordat we begonnen met onze roadtrip: 'daar verzinnen we wel wat op joh..!!';-)

Bijna bij de entree van het park aangekomen..Hupakee..Janine in de kofferbak..ff een tassie erboven opgooien..een paar slaapzakkies en we zijn klaar om het park in te rijden..!
'Hello, 1 ticket please?' Die vrouw zal wel gedacht hebben...wat een bulte bagage heeft dat kind toch..! Nou ja..we kwamen er door hoor! Janine weer uit de kofferbak en daar waren we..!
Zonsondergang bekeken...slapen...Janine in de kofferbak, Janine uit de kofferbak en zonsopgang bekeken en een verrekte lange wandeling gemaakt..! Pff...10km om die bult heen..! Tjonge jonge jonge..! Als ik nu niet een hekel aan wandelen heb gekregen...dan weet ik het ook niet meer..!;-) Maaar...het was wel heel indrukwekkend om die bult/rots/steen/heuvel te zien..! En tijdens de wandeling staan er verhalen of dromen van de Aborignals op bordjes..zodat je wat van hun cultuur meekrijgt...en af en toe zie je wat gekladder op die rots..van de Abo's...nou moet ik zeggen dat dat een vak apart is..want elke schilder geeft een eigen betekenis aan z'n graffiti..;) Het is wel een hele bijzondere cultuur..waar je je zeker ff in moet verdiepen voordat je naar Australie gaat...nou heb ik dat niet gedaan voordat ik ging...maar dat kan wel doen voor de volgende keer als ik weer terug ga..!;)
Nadat we Ulululuuu hadden gezien zijn we verder naar het zuiden gereden..tot nu toe was het weer nog goed...maar het werd steeds iets kouder...shit..!
Na 800km rijden kwamen we aan in Coober Pedy..en tja..wat is hier nou zo speciaal aan? Dat ga ik jullie nu vertellen...
Coober Pedy is een mijnstadje...er wordt veel opal gemijnd..maar..dat is niet zo speciaal aan dit stadje..het speciale aan dit stadje is dat..in de zomer...de temperaturen op kunnen lopen tot wel 60 graden...nou is dat redelijk warm...En die mensen die daar wonen...die bleken niet echt heel dom te zijn..! Dus wat hebben ze nou gedaan...Ze hebben hun huizen onder de grond gebouwd..! Best slim toch..want daar is het lekker koel..!
Nou hebben wij het kunnen ervaren ...hoe het is om onder de grond te slapen..! Er is namelijk een camping..waar je onder de grond kunt kamperen..Dus ja..dat hebben we natuurlijk maar ff gedaan he;) Wel tja..apart? Ik weet het niet...want ik sliep..;) Nee het was wel bijzonder hoor..En mooi gedaan...zo hebben we ook een hotel en 2 kerken bezocht die ondergronds waren...heel indrukwekkend en mooi! Helaas was het geen zondag...anders had ik zeker ff een dienst bijgewoond..!
Na 2 dagen in Coober Pedy te zijn geweest...vond ik het wel tijd dat we naar volgende onderdeel gingen...Maar zoals ik net al zei...hoe verder naar het zuiden...hoe kouder en hoe slechter het weer werd..! Dus..
We wouden graag naar Flinders Ranges..wat echt heel mooi moet zijn..En ik moet zeggen..het was ook mooi...zelfs met regen...het is zo'n andere natuur dan als je 2 uur naar boven rijd! Rij 2 uur naar het noorden en je hebt woestijn...en alles is dood..en in dit NP was alles mooi groen en stond alles in bloei...omdat het helaas regende hebben we maar 1 wandeling gemaakt..Als het mooi weer was geweest waren we er zeker langer gebleven..maar helaas...de volgende keer voor mij;-)
De volgende dag zijn we naar Adelaide gereden...en toen kwam er tot mijn verbazing achter...nou ja..volledige verbazing was het niet..want dat was met voorbedachte rade...dat ik helemaal geen lange broek en schoenen heb...en die ben je toch zeker wel nodig hier in Adelaide..Dus..dat word SHOPPEN..! woop woop..!
En wat m'n plannen voor de laatste 6 weken en 2 dagen zijn? Hopelijk vind ik een baantje voor de laatste weken hier in Adelaide...op 22 september vlieg ik weer terug naar Sydney en op 26 september vlieg ik naar Taiwan...waar ik op de 27ste landt..! Hier blijf ik tot 5 oktober en op 6 oktober sta ik weer...hopelijk veilig...op Nederlandse bodem..! Wel arm, lang harig en stinkende kleren...MAAAAR...met een rugzak vol met ervaringen, herinneringen en met veel nieuwe vrienden..! woop woop!
Ik zie jullie snel!

No worries, be happy!

Annelies

  • 21 Augustus 2011 - 08:54

    Brenda:

    nou nou Ann, wat een verhaal. Als ik een keer een smoes ergens voor nodig ben kan ik bij jou terecht dus :P

    haha, vermaak je nog ff en doe rustig aan.
    Miss you ! xxxbrennieee

  • 21 Augustus 2011 - 12:48

    Henriet:

    Annie!!!

    Hahaha... lange ni wiess hè?! Al ben je misschien bijna een jaar van huis, qua malle streken en leuke fratsen ben je nog altijd de Annie van voor je vertrek!
    Ondanks je rugzak vol mooie, gekke, bijzondere en emotionele ervaringen, en je nooit te vergeten herinneringen + veel nieuwe vrienden, is 'mien Annie' heel diep van binnen still the same!!! Gelukkig :D!!

    Ik zie er ontzettend naar uit om je in oktober weer een dikke vette knuffel te geven!! Hoe langharig, arm en stinkend je ook zult zijn, for me 'no problem!!'

    Geniet nog van je laatste 6 weken in Australië!! Ik hoop dat je nog een baantje zult vinden, maar ik hoop nog veel meer dat je nog ff flink genieten van alles om je heen!! Het land, de cultuur, bezienswaardigheden, typisch eten, gezellige party's, apple cider ;), vrienden/reismaatjes, illegaal kamperen, enz. enz.

    Kortom, doe geen dingen die ik ook niet zou doen!! (Dan komt zeker weten alles goed!!)

    Veel liefss!!
    Hennie

  • 21 Augustus 2011 - 19:00

    Cock:

    Nou, nou Ann, je ben zelfs nog een beetje crimineel geworden daar in het verre, dat had ik nou helemaal niet achter jou gezocht, hihi.
    Ik heb zelfs begrepen dat je wel eens een biertje drinkt, terwijl je bij het afscheid uit holland, bij Jeanette in de sportschool, ik ben dat echt niet vergeten, mij vertelde dat je helemaal niets dronk, althans niet iets met alcohol, haha. Je hebt dus wel wat geleerd daar zo ver weg van huis!!
    Ik hoop dat je die laatste tijd nog veel geniet en net wat Hennie schrijft, je hoeft mij niet te knuffelen hoor, maar ook ik ben blij als je weer heelhuids in Nieuwlande te bewonderen bent!!
    Nog veel plezier die laatste weekjes en tot kiekes, Cock

  • 22 Augustus 2011 - 08:27

    Sam:

    Shampoomaotie!

    Allereerst bedankt voor je felicitatie voor m'n verjaardag, wat een verassing, erg lief!
    Ten tweede; damn, wat geniet ik weer van je verhalen!
    Wat kun je mooi vertellen en wat beleef je veel!
    Nog maar een paar weekjes en dan ben je alweer terug!
    Wat gaat het snel!
    Ik zal je snel nog ff een berichtje sturen, zit nu op tijd, irritating!

    KUSKUS! XX

  • 22 Augustus 2011 - 09:38

    Laura:

    HOi meissie!

    WAt weer een leuk verhaal om te lezen haha je bedenkt wel weer wat hoor met je smoezies haha. Veel plezier daaroo

  • 22 Augustus 2011 - 22:12

    Josina:

    Wauw wat is het toch elke keer weer heerlijk om jou verhaal te lezen...
    Geweldige scharrelaar ben je!!!
    Weet je al wat je in Taiwan gaat doen?
    Je bent er best een tijdje lees ik..ik vond het nl verschrikkelijk daar...

    Laat het me weten...ook hoe laat je land in NL op 6 okt ;-)

    Enne wat geweldig om te zien wel slippers je draagt...voel me vereerd!!

    Dikke klapzoen!!!


  • 13 September 2011 - 13:56

    Oopa En Oma :

    Lieve Annelies.
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Wij hopen dat je wat vrienden om je heen hebt om het te vieren.We zien erg uit naar 28 september. je heb vast wel uren nodig om ons al je belevenissen te vertellen.We verheugen ons er op.Bereid je trouwens maar voor op een frisse wind. Erg warm is het hier niet 14 gr.We wensen jou een voorspoedige reis en tot ziens, dikke knuffel opa en oma.

  • 14 September 2011 - 09:00

    Andrea:

    Hoi lievelingsnichtje!
    van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag, maak er een fijne dag van, de dikke knuffel krijg je als je terug in Nederland bent. (Ben benieuwd of je al een accent hebt).
    liefs Henri en Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 53003

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: