Gladstone, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Gladstone, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Gladstone, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

23 November 2010 | Australië, Perth

Howdy folks!

Leuk dat jullie weer zoveel reacties hebben gegeven! Erg leuk om te lezen!

Zo...het is alweer een dikke 2 weken geleden dat ik jullie up to date heb gebracht van mijn wilde avonturen. Aangezien ik ook een paar klachten binnen gekregen heb bij de klachtencommissie werd het wel weer eens tijd he;) Nu krijgen jullie weer een heel verhaal op jullie scherm...ben ik bang;)
Maar goed...waar waren we gebleven?

Och mensen...ik zie dat ik nog in Cairns ben met het andere verhaal...Oh dear...Hou je vast...want de plannen waren net nadat ik het verslag had getikt gewijzigd.

In het vorige verhaal lees je dat ik de volgende dag weg zou gaan. Dit was niet het geval.
3 november kwam iemand met het geweldige idee om te gaan bungeejumpen en dat was de gekke Canadees Justine...en ik ben ik niet als ik weer met m'n grote mond voor aan sta en roep dat ik ook meega...:( Hmm..en ze zeggen...belofte maakt schuld, dus op naar een TravelAgency om een retourtje down and up te boeken. Geboekt en ik begon opeens wat nerveus te worden. Ik begon te twijfelen..wil ik wel bungeejumpen? Oh dear!

De volgende dag stonden we netjes om 11 uur op de stoep...het busje kwam voorrijden...we stapten in...Oh wait! I forgot my ticket!... Zenuwachtig Annie?? Ik terug rennen naar het hostel en back in de van(spreek uit als fan;))! Op naar het bungeejump gebeuren...jaja...en dan moet je eraan geloven..
Daar sta je...met je hoofd in je nek te kijken hoe een stel gekken van een platform afspringen...Mien jongens...60 meter hoog! Wat doe ik mezelf aan...Maar leuk..we leven maar 1 keer en daar moet je van maken zeggen ze he;)

Eerst ging Justine om even te showen hoe dat dan wel niet moest..WWWHHHAAA...ik ga echt niet meer! Ze vond het geweldig! Nou mooi voor d'r...Laat mij maar eerst die Minjin swing doen...Hier werden we 54 meter omhoog getrokken en zodra het lampje op groen springt trek je jezelf los...Niet dat dit prettiger is dan in het diepe springen maar je hangt in iedergeval niet op de kop. Je wacht in volle spanning af totdat het groene lichtje begint te branden. Hij sprong op groen...moet ik Justine er eerst nog op attenderen dat het groen is...dat we mogen...dat ze aan het touwtje mag trekken...en daar ga je...54 meter hoog zoef je naar beneden met een snelheid van 130km/h in 3 seconden...is dat niet vet? Zeker vet...moet je een keer gedaan hebben...
Hupaa..uit de Minjinswing...

Ik had net de moed verzameld om van het platform af te springen...gingen ze LUNCHEN!!...Hoe verzin je het om om 12 uur te gaan lunchen net als ik de moed verzameld heb??
Na een half uurtje kwamen de stoere mannen weer terug en Annie liep heel stoer achter ze aan...maar dan moet je eerst nog een heeeele boel trappen op omdat je van 60 meter hoog moet springen..:( En omdat ik als eerste heel stoer achter ze aanliep was ik natuurlijk ook als eerste aan de beurt. Ik vroeg nog heel lief of er niet iemand anders als eerste mocht..NO!! You're the first one..:( Had ik al verteld dat ik hoogtevrees heb? Nee he? Nou dat had ik dus..nu niet meer zo;)
Dan word je vastgebonden aan je voeten...word je naar het randje geloosd en daar sta je dan...Neerkijkend op/in 60 meter diepte onder je...Mannen die tegen je zeggen dat je op 3 moet springen en dan durf je niet meer...Ik vond het echt niet leuk meer..wat doe ik mezelf aan? Het huilen stond me nader dan het lachen..Ik wou weer terug maar die mannen hielden me tegen en toen ging er een knop om...ik dacht...Verd*rie Annie, nou sta je hier..je hebt de kans om te bungeejumpen (niet dat ik er van droomde om dat ooit te doen, maar het gaat om het idee)...en nou loop je te miepen dat je niet durft! JUST DO IT..! Dan laat je je vallen en zie je de vijver onder je heel snel op je afkomen...je wordt nog geen seconden onder water gedompeld en je schiet omhoog!! HOE VET IS DAT!!! Ik kan je vertellen..HEEEEEEEEL VET!! Nog nooit in mijn leven heb ik zoiets onzinnings gedaan dat zo VET was!! Wahhhh ik heb het gedaan!
En ik had het geluk dat ik voor een 2de keer betaald had...Dus ik mocht nog een keer! Ik kan je vertellen dat de 2de keer nog vetter en leuker is dan de 1ste keer omdat je er meer van kunt genieten...hoe gek het ook klinkt...!

Goed het is nu al een lang verslag en dit is nog maar dag 1;)
De rest wordt niet zo lang hoor...maar dit wou ik toch wel even mededelen;)

Vrijdags vertrok ik samen met Justine. We hadden een lift geregeld die ons naar Townsville zou brengen. Justine had de lift geregeld en ik had het verblijf geregeld. Gratis overnachting voor ons 2 want we zijn wezen couchsurfen...Ik ga geen heel verhaal ophangen...ik hou het kort. Maar dit betekent dat je van de Australische gastvrijheid geberuikt maakt:D Je slaapt bij locals op de bank/bed:D Erg leuk om een keer te doen.:D
Na 2 dagen bij deze lieve Australische vrouw te hebben mogen verblijven zijn we naar Magnetic Island gegaan. Dit is een bekend eiland 20 minuten varen vanaf Townsville.

We kwamen laat in de middag aan dus veel hebben we niet gedaan die avond. Wel kwam er iemand met het briljante idee om te gaan fietsen over het eiland...En laat het nou net de Nederlander zijn, en niet de Canadees of de Duitser waarmee ik mijn plezier mocht delen. De Nederlander die in een vlak land woont...die geen heuvels of bergen hoeft te trotseren...
Maar goed, de volgende dag stappen wij dus op de fiets richting een Horseshoe bay...hartstikke leuk allemaal totdat we de bult op moeten..Nou zullen sommige mensen zeggen...nou nou Annelies...jij met je geweldige spinningconditie en spinningbenen moet dat toch wel even kunnen doen..! Nou echt niet...ik heb geen reet uitgevoerd de afgelopen 6 weken dus reken maar van niet!
Beetje MacDonalds lopen (vr)eten enzo...dat doet een mens, op dat moment redelijk goed;)
Maar dus...
Uiteindelijk op plaats van bestemming aangekomen..hebben we de fietsen ergens neergepland en zijn we een route gaan wandelen...allemaal leuk en aardig..we kwamen bij een super mooie bay uit waar we een poos zijn wezen chillen...Maar ja..het nadeel van lang heen lopen...je moet ook weer teruglopen:( En dat is altijd wat minder. Net als met het fietsen...we moesten ook nog weer eens terug. Dus wij die bult weer op fietsen, onderweg nog even gestopt om koala's in het echt te zien..dat is ook gelukt:-D Apart om die beesie zo in het echt te zien..je hebt meer het gevoel alsof je door een dierentuin loopt.
Daarna zijn we weer terug gelopen naar de fietsen en mochten we van een 14% stijle helling af...ja ik kan wel zeggen fietsen...maar dat hoefden we niet te doen;-) we konden ons laten gaan.
Eenmaal weer aangekomen bij het hostel zijn we in het zwembad gedoken..onder de douche gedoken en daarna de keuken ingedoken.
Dit was tot zover het Magnetische avontuur...;-)We hebben nog wel meer beleefd op dit eiland maar dat is niet boeiend genoeg;-)

Justine ging de volgende dag eerder weg dan mij...dus we reisden allebei weer apart, wat ik wel weer even lekker vond. We zouden allebei naar Airlie Beach gaan om daar de Whitsundays(google waardig) te bezoeken. Met de Greyhound(dat is het openbaar vervoer voor lange afstanden) ben ik van Townsville naar Airlie Beach gereden. Dit duurde zo'n 5 uurtjes...Ja ik kan gerust uurtjes zeggen want dat is hier helemaal niks. Als je ook aan het rijden bent dan heb je grote kans dat je echt 100 km rijd en dan helemaal niks tegenkomt. In Nederland schrok ik er altijd van al iemand tegen mij zei dat we een uurtje of 2 - 3 moesten rijden...maar nu echt niet meer...! Ik schrik er niet eens meer van als ik hoor dat ik 6 of 8 uur moet rijden. Dat blijkt hier dus heel gewoon te zijn.

In Airlie Beach aangekomen stond daar een lief Belgische meiske op mij te wachten:D Valerie is haar naam...Zij was ook mee met de organisatie en ik kwam haar tegen in Cairns, Magnetic Island...en ze was een dag eerder dan mij vertrokken van Magnetic Island..dus ze was een dagje eerder dan mij in Airlie..en kwam me ophalen vanaf het busstation:D Fijn...

Nou...dus...dan ben je in Airlie Beach met je goeie gedrag...Volgens mij was dit echt het Sodom en Gomorra van de oostkust...maar dat kan ik eigenlijk nog niet zeggen want ik ben nog maar op de helft!..dus dat wordt nog wat:(Maar ik moet zeggen...de sfeer is er wel goed...Maar in iedergeval niks voor mij de oostkust wat nachtactiviteiten betreft;) Ik zal jullie dan ook verdere details besparen;)
Ah...1 voorbeeld..?
Om jullie een indruk te geven...
Op een dag liep ik naar de receptie om me uit te checken...het was 09.45...dus s'ochtends..En mensen..! werkelijk waar! Om 09.45 uur was er een groepje jongens bier aan het drinken...Hmm..Ik kan me voorstellen dat een biertje lekker smaakt...maar om dat nu al in de ochtend te doen..!
Dus...Sodom en Gomorra!;)

Ik ben anderhalve week in Airlie Beach geweest...wachten op mooi weer. Het was wel schier weer maar het regende de hele tijd...het wordt hier dan ook 'winter'...dat betekent hier in Queensland...27 graden..:P maar wel heel veel regen. Uiteindelijk werd het op dinsdag (vorige week) mooi weer, en ben ik wezen zeilen..on the Whitsundays (ook dit is google waardig) Als jullie dit toevallig googlen dan denk je van...NEE..dat kan niet! Zo mooi...! Maar dan zeg ik van...JAAAHHH DAT KAN WEL!! Het is echt zoals je het op google ziet! Bij mij was het aan de linker kant mooi weer...dus dat zijn prachtige plaatjes geworden...:D Aan de rechterkant was het wat bewolkt dus die foto's zijn ook wel mooi...maar niet zo schitterend als op google. Maar ik heb foto's gezien van een vriend van mij die daar ook is geweest...precies dezelfde foto's...Goed..geen wonder dat mijn blogs altijd zo lang worden, want ik vertel volgens mij de meest onzinnige dingen;)
Maar dat houd jullie van de straat!;)
Ik ben trouwens 2 dagen wezen zeilen. Dus dat betekende ook overnachten. Voor mij was dat 1 nacht op het strand en 1 nacht op de boot:D Super leuke ervaring. Verder hebben we mooie natuur daar gezien...ook nog leuk...dolfijnen en schildpadden:D Ook super mooi om daar te snorkelen daar!

Terug op vaste land, ben ik nog 1 nacht gebleven en toen ben ik richting Gladstone gegaan. Sorry mama, maar ik ben weer met een lift meegegaan;) Ik leef nog!! Nee gekheid...wel met een lift maar dan met backpackers! Dus dit was iets vertrouwder dan de vorige lift;) Details worden niet vrijgegeven over de eerste keer liften;)

Op vrijdag ben ik in de auto gestapt bij een paar backpackers. 2 Israelische jongens die de auto gekocht hadden en nog een Duitse jongen. We zijn van Airlie Beach richting Mackay gereden en in Clairview zijn we gestopt voor een nachie slapen.

De volgende dag zijn we verder gereden richting Gladstone, waar ik graag wou worden afgezet omdat ik hier met Josina had afgesproken. Josina heb ik ontmoet...je raad het al...tijdens de week van de organisatie. En omdat Josina mij helemaal geweldig vind:P, dacht ik...nou laat ik die meid dan maar een plezier doen en met haar afspreken.;) Dus Josina zou heel gezellig naar Gladstone komen en daar zouden we Heron Island bezoeken. Ik zit hier nu al vanaf zaterdag en heb wat informatie opgezocht over Heron Island...zijn er nog mensen die ons willen sponsoren?? We wouden er graag 2 nachten verblijven als dat mogelijk is...$400,00 p.p per nacht!!:D zou heel leuk zijn!

Goed..dus dat gaat niet meer door...;) Nu pak ik een bus...wanneer die gaat...GEEN IDEE?! Maar dat zien we wel weer...;) We hebben nu afgesproken in Hervey Bay..vanaf hier gaan we naar Fraser Island(ook weer google waardig;))We verblijven hier een paar dagen en dan zien we wel weer..!

Ik weet dus nog niet wat m'n plannen zijn...maar 2 dingen weet ik zeker...
Dit verslag is alweer veeeeel te lang en die andere is...dat m'n bankrekening er heel wat minder leuk uitziet dan op het begin van m'n reis...dus hier ook bij...nog sponsors??:P

Zoals het nu lijkt ga ik langzaam naar beneden reizen richting Brisbane waar ik ga werken en kerst en oud&nieuw ga vieren:D

Maar zoals ik al zei...plannen kunnen per dag wijzigen...

Oh...en nu vragen jullie je af wat ik toch in Gladstone heb gedaan...?!
Dat vraag ik mezelf ook af...

In en uitchecken zullen de hoogtepunten zijn van dit bezoekje aan dit dooie stadje!

See ya...en laat een berichtje achter he;)!

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 23 November 2010 - 04:30

    Beheerder:

    De foto's komen later....
    Ik moet eerst een normale computer vinden...!

  • 23 November 2010 - 10:00

    Sam:

    Wow, Anne wat maak je weer super veel mee!
    En volgens mij heb je het dik naar je zin!
    Ik ben super benieuwd naar de foto's, dus ik hou je hyves/wbj.nu in de gaten :D..
    Take care & have fun!!

  • 23 November 2010 - 12:28

    Marjet :

    waaaaaah, dikke gek.!!! bungeejumpen.. mafkees..
    wel super vet, dat je het gedaan hebt.! jullie zorgen er wel voor dat het leven daar totaal niet saai word.. weer een te gek verhaal om te lezen, terwijl ik hier saai op de bank zit en als ik naar buiten kijk alleen maar een grijze lucht zie met regen.. wist je al dat ze voor donderdag hier sneeuw hebben voorspelt.? en dan klagen over de regen daar, 27 graden, weetje hoe fijn..!! maar wel beter dat je iedere keer met andere meiden een paar dagen door brengt. dat houd het weer een beetje afwisselend.. en ANNELIES, die stranden kan ik echt niet meer aan.. wat een droomplaatjes man..!! net zo gaaf, trouwens hoe zit het nou met de mooie surfmannen.? ooh even een nieuwtje van uit hoogeveen, ik ga stoppen met school in februari, het is gebleken dat ik toch niet slim genoeg ben :) haha..

    wanneer gaan we nou skypen.? want dan reis ik even een keer naar eline en dan kunnen we samen kletsen.. ben echt wel even benieuwd naar hoe je eruit ziet op het moment..!!

    heel veel plezier nog.! en ik hoop tot snel.! (even kletsen dan he ;))

    liefs, marjet

  • 23 November 2010 - 12:47

    Jo:

    zo dat was weer een kwartier vermaak voor me! Wat een super verslag An! Voel me vereerd dat je mijn naam ook noemt! Zullen we er maar niet bij vertellen dat je mijn zo ong 20x per dag smst en ong 10x per dag belt omdat je het zo super vind om met mij wat tijd door te gaan brengen? Nee dat vertellen we niemand! Zie je morgen wijffie! Dikke x

  • 23 November 2010 - 15:10

    Hennie..:

    Annie!!

    Avonturenmonster dat je bent!! Echt über cool allemaal (H)!!
    Maar mag ik ff 1 ding zeggen, wil je nii meer zo zeuren over die regen?? Hier voorspellen ze voor overmorgen gewoon sneeuw en temperaturen onder 0... :s
    Man!! Ik heb een poephekel aan dat weer!! Dat is alleen leuk als Annie en Hennie de hele dag buiten kunnen spelen om schansen te bouwen, sneeuwballengevechten te houden en 's avonds lekker warm bij mama Gerda aan tafel te kunnen schuiven!! Maar ja, die goede oude tijd... *zucht*

    Ann, leuk, leuk, leuk om al je verhalen weer te lezen!! Maar ik wil je binnenkort toch écht weer ff spreken hoor :D!! We moeten dus snel ff afspreken en dan kan ik ook zeggen...

    TOT SNEL!! ;)

    Veel succes met werken trouwens straks. Ik hoorde van je moeder dat het behoorlijk lange dagen zijn, maar daar tegenover staat wel een goed loon, dus ff bikkelen en die bankrekening zal met sprongen stijgen :D!!

    Dikke Frisse Hollandse Knuffel!!
    Hennie..xx

  • 23 November 2010 - 18:48

    Je Zus:

    Hey lekkerding,
    echt leuk wat je meemaakt. Kneem aan dat je er allemaal van geniet, maar dat je ons wel heel erg mist.. Ik jou iig wel.
    Noukheb je al een berichtje gestuurd op je hyves, dus khou het kort.
    Kben blij dat je je vermaakt.
    Dikke smok
    Marieke

  • 23 November 2010 - 20:20

    Je Juf ;-):

    Heej Annie,

    Net je verhaal gelezen...in me enthousiastme al een bericht op hyves gezet.
    Hoe dan ook....we bellen snel hoor.

    een winterlebber uit holland. volgende week gaat het sneeuwen:-(

  • 23 November 2010 - 20:33

    Jepa:

    Maak ons niet al te lekker hier, we zitten hier in een beginnende winter.
    Complimenten dat je zo spannend en leuk kan schrijven.
    Leuk ook dat je zomaar met anderen optrekt, je wordt nog super sociaal!

    Gr en xx uit Nieuwlande

  • 23 November 2010 - 22:18

    Cock:

    Moi Ann, wat een verhaal joh, maar wel spannend hoor!!
    Ik kan me wel wat voorstellen dat de bodem van je beurs in zicht is, maar je kan toch ook nog les gaan geven in SPINNING, of kennen ze dat daar niet??
    Ik wens je weer van uut Nieuwlande het allerbeste toe en pas goed op jezelf!!!!

    Groetjes, Cock

  • 24 November 2010 - 07:53

    Mams:

    He Annie

    Gisteren in de haast je verhaal doorgelezen en nu vanochtend dus even de tijd ervoor genomen om het beter te lezen. Ga je als je in Nederland bent een boek schrijven over je belevenissen? Leuke dingen doe je daar, maar dat had je eigenlijk al verteld. Die spaarrekening doe je zelf maar wat aan. Misschien kan je daar rondjes gaan schaatsen, sponser ik je wel voor 5 euro per rondje. Pas goed op jezelf en trouwens ik ben vandaag jarig hoor!!! Altijd leuk wanneer je dochter even aan je denkt.
    Smok mams

  • 07 December 2010 - 19:58

    Jorien:

    Zo he...dat was lang om te lezen!! Maar wel vet..ik heb ook steeds meer zin om naar Bangkok te gaan..wil ik ook van die vette dingen doen:D!
    Ook fijn om te lezen dat je je goed vermaakt..en maar ff goed werken en geld verdienen zodat je daarna weer alles lekker hard over de balk kan smijten;)!
    Veel plezier nog he;)! J hebt nog genoeg tijd:P!
    Liefs, Jorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 53010

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: