Perth, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Perth, Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Perth, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

31 December 2010 | Australië, Perth

Howdy folks!

Zo, even nog snel een berichtje voordat we het nieuwe jaar ingaan!

Voordat ik gaan zemelen over een gelukkig en een gezond nieuw jaar (het standaard praatje) wat ik hoop niet te gaan doen...maar eens een orgineel en gemeend iets te schrijven over het nieuwe jaar...wil ik jullie nog even laten mee genieten van mij gestuntel hier, in Australie...

Eerst nog maar even vertellen wat we met kerst hebben gedaan...dus ik kom zo terug op het gestuntel;)

Kerst heb ik gezellig met familie gevierd. Het is hier zo anders kerst vieren...!
Je ligt in het zwembad met een biertje of een wijntje...omdat het boven water niet vol te houden is...omringt door 40 hete graden, al zwetend baan je je een weg naar de tafel met al het heerlijke eten erop! Gatse! Vervelend!:|:P
Ondertussen ben ik al wel een aantal kilootjes aangekomen door al het lekkere eten en drinken enzo...;)

Tuurlijk heb ik ook even een gigantische dip gehad met kerst...want tja..het lijkt allemaal zo geweldig...en dat is het ook...maar natuurlijk heb je ook je mindere momenten...! Dat moet je natuurlijk niet vergeten;) Ik wou het liefst naar huis vluchten om een dikke knuffel van m'n lieve familie te krijgen...maar zo simpel is het leven niet..!;) Je moet je af en toe even verzetten...
Na ellelange gesprekken met al m'n lieve zussen, grote broer, lieve schoonzus en zwagers was ik m'n dip weer een beetje te boven:D
En had ik weer energie voor...3...
Ik had nog niet de 'energie' die ik wou hebben voor m'n mooie avontuur hier in Oz..!

Na de kerst had ik een klein nieuw avontuurtje voor me liggen.:D
Mijn achterneef zou met zijn vriendin op vakantie gaan..dus hun huis was beschikbaar...:D
Dus al m'n spullen gepakt en daar voor eventjes gebivakeerd!...
Heerlijk in het centrum van Perth dus das rete fijn natuurlijk!
Dus met oud&nieuw...vanavond dus...gaan we eens knallend het nieuwe jaar in!:D

Nou..nou komt het! M'n gestuntel...! Annie wou even snel de deur uit om een hele gezonde maaltijd op te halen...wat ze die dag daarvoor ook al had gedaan! Ik eet wel vaker hier heel gezond...dus jullie hoeven jullie geen zorgen te maken hoor!;)
Dus...jullie raden het misschien al...ik klap de deur dicht...ik pak m'n sleutel en wil de buitendeur op slot draaien...AAAAAAAAAHHHHHHHHH....NEEEEEEE...verkeerde sleutel gepakt...nou daar sta je dan...
Met 14 dollar in je zak...en verder niks...ja de verkeerde sleutel..maar daar hebben we op dit moment niets aan...Ik had alle deuren op slot gedaan...dus ik wist zeker dat ik niet binnen zou komen...Tja..geen mobiel...dus geen nummer om iemand te bellen...ik heb geprobeerd de schuurdeur open te breken zonder iets kapot te maken...is me gelukt...Dus Annie opzoek naar gereedschap...EEN ACCUBOOR!!...Goh..wat toevallig...misschien kan ik het rooster voor het raam openschroeven en dan het raam opendoen!...IDEE!!
Dus ik loop heel stoer met een accuboormachine in m'n hand richting het raam...accu leeg...reserve accu? ook leeg...!! Heb ik weer!

Er is natuurlijk wel een optie...die jullie vast al bedacht hadden op zo'n moment...en dan hardop tegen jezelf zou zeggen...want tja...op zo' moment sta je in jezelf te praten...ik wel tenminste...en ik heb m'n woordenboek weer even up-to-date gebracht...;)

Maar jullie denken nu vast...: SLA DE RUIT IN! En jullie zitten nu ook vast achter de computer...te wippen en te stuiteren op jullie stoel van enthousiastme en spanning...slaat ze de ruit in of niet?..Nee...dat wil je niet doen als arme backpacker...tenminste..je wilt het wel doen...maar dat is de allerlaatste optie die er is..!

Ik ben eerst na de buren gegaan om te zien...of die wisten wat ik moest doen...de jongeman liep even met mij mee...Hij haalde heel stoer een pasje uit z'n zak en ging daarmee tussen de deurpost. Ik denk dat de jongeman te veel films heeft gezien...want hij had verwacht..dat het wel zou lukken...maar tuurlijk niet...
De jongeman liet mij achter...want hij moest weg...en toen...tja...heel wanhopig dat ik was...:P heb ik maar een heggenschaar gepakt...en ja hoor...daar gaan we...het kleinste raampje dat we konden vinden (we moeten natuurlijk wel een beetje aan de kosten denken)...hebben we maar ff fijngeslagen...Gelukkig kon ik bij de klink...ik pakte de klink vast...draaide hem om...trok aan het raam...maar het raam gaf niet mee...nog een keer...overal gaf het raam mee...behalve aan de onderkant...NEEEEEEE...Er zit een slot op...! Nou daar sta je dan...raam kapot geslagen voor niets..!
Wat moet je nu...De radio staat nog aan met een volume van dat je zeg...nou das best hard...! Ik ben naar de buren gelopen en Gerda gebeld...het gesprek zal ik jullie besparen;) maar...die heeft haar broer opgebeld...die heeft me opgehaald en daar ben ik een nachtje blijven slapen.
Tom en Heather kwamen gelukkig vandaag weer terug dus...tja..nu zit ik hier weer in het huis...

Oh ja...en omdat ik werk hebben gevonden had ik m'n eigen feestje...ik dacht...nou ik koop lekker wat donuts om te vieren dat ik werk heb...en alle extra kilo's er ga afzweten tijdens het werk...:D Hartstikke lekker natuurlijk...! Ik neem een hap van de donut en tot mijn grote verbazing...tis verdorie net een oliebol!!...MWAH...oliebollen hebben we hier natuurlijk niet...! Dus ik ga me maar volvreten met donuts...heb ik toch nog een beetje een Nederlands oud&nieuw!:D

Nou goed...dit was een kleine update...van m'n belevenissen en gestuntel in Oz...

Oh mijn werk...?
Ik mag mezelf 'meloenenplukker' noemen! Is dat niet geweldig...En inderdaad 'lieve Marijke'...dat staat inderdaad rete goed op m'n CV! Ik begin 3 januari en blijf daar voor ongeveer 3 maand werken!

Nou...
Het nieuwe jaar komt steeds dichter en dichterbij...

Met een energie voor 10 (nu wel...) ga ik het nieuwe jaar te gemoed!...Ik zeg het oude jaar vaarwel...met alle mooie dingen en alle minder mooie dingen die ik heb mee mogen maken...

Dit was 2010...dit was MIJN jaar!

Het jaar waarin ik nieuwe mooie/lieve mensen heb mogen leren kennen...en het jaar waar ik afscheid heb moeten nemen...ook al was het soms zwaar!
Een jaar waarin ik mooie dingen heb mogen ervaren en dingen heb mogen ervaren waarvan ik heb mogen leren!! Het jaar 2010 sluit ik af...en het nieuwe jaar kan beginnen!

Het word 2011...dit word MIJN jaar..!

Het jaar van nieuwe ervaringen opdoen...nieuwe mensen mogen ontmoeten...nieuwe avonturen liggen voor me...en het vooruitzicht dat ik m'n familie en vrienden weer kan omhelsen...!
Ik kijk uit naar de dag dat dat weer mag en kan...maar ik kijk ook uit naar de 9 maand die voor me liggen hier in Australie...met een energie voor 10 ga ik het nieuwe jaar in!

En ik hoop dat jullie dat ook doen...
Met tegenslagen die je hebt moeten verwerken in het afgelopen jaar...al waren ze in het begin van 2010 of aan het eind van 2010..ze waren in 2010...ik hoop dat jullie terug kijken op een goed jaar...! Zo niet, dan hoop ik dat jullie de moed en de kracht hebben gevonden hebben om 2011 in te gaan met frisse moed..!
Kop op...en blijf jezelf...!
Ik kreeg een lieve sms van iemand...en die stuurde mij...blijf jezelf...dan doe je het prima! En dat wil ik jullie ook meegeven...Blijf jezelf...dan doe je het prima! Dit wordt ook jullie jaar! Neem dat maar van me aan!

Hierbij wens ik jullie Gods zegen toe over het nieuwe jaar...Dat je samen met Hem het nieuwe jaar in mag gaan...

Hij heeft ons geen gemakkelijke reis beloofd maar wel een behouden thuiskomst!

So...

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 31 December 2010 - 10:31

    Cock:

    Moi Ann, wat een verhaal weer en je maakt wat mee, je kan zelfs aan je CV toevoegen dat je inbreker bent geweest, maar niet zo'n goede, haha.
    Jij bent aan dit avontuur begonnen in 2010 en het zal eindigen in 2011 en ook ik als je oude buurman, kijkt nu al uit naar het moment dat ik jou weer voorbij ziet fietsen, opweg naar de sportschool, want na al die kilo's die jij er daar aan eet, zal dat wel weer nodig zijn!!!!
    Ook ik wens je een super einde van 2010 en een gezond, gezellig en avontuurlijk 2011 toe!!!

    Groetjes en heel veel plezier, Cock

  • 31 December 2010 - 11:50

    Opa:

    Hallo pompelmoentje nog even de beste wensen voor dit en volgend jaar.We hopen dat ook jij nog een mooie tijd zult hebben tijdens je verblijf daar.Dat je ook daar Gods nabijheid mag ervaren,je weet Hij is niet aan tijd en plaats gebonden.Verder een dikke knuffel van opa en oma

  • 31 December 2010 - 15:28

    Moniek P.:

    Heee Annelies,

    wat schrijf je toch elke keer een super gave verhalen!!..Echt super leuk en lachwekkend om telkens te lezen!!
    Ik had al zoveel verhalen gelezen zonder te reageren, dus ik dacht: nu.. op oudjaarsdag.. is een goede gelegenheid om even een berichtje te plaatsen:D..

    Ik wens je nog super veel geluk, plezier toe in Australie!
    Geniet van alle dingen die je doet!!

    Liefs
    Moniek

  • 31 December 2010 - 17:17

    Pa:

    Verkeerde sleutel en jezelf buiten sluiten je bent ook niet voor niks blond!
    Maak er een gezellig en vrolijk jaar van en al ben je blond .........

    Gr. Pa xxx

  • 01 Januari 2011 - 16:53

    Laura:

    hey meis ook de beste wensen en kop op daar het zal zeker niet altijd mee vallen maar als je weer terug ben in nederland zul je denken het was een leuke tijd daar succes en ik wacht je volgende berichtje af xxx jus en lauw

  • 01 Januari 2011 - 18:07

    Henriet:

    Hey Ann!!

    Happy new year!! Al hebben we elkaar dat al via de tel toegewenst ;) Ik heb je hier 's nachts nii gebeld omdat de server overbezet was en toen ik om 6 uur in bed lag was ik te moe :p Maar wel 100% nuchter, haha. Iets wat andere mensen nii kunnen zeggen volgens mij ;)

    Ik wens jou verder natuurlijk ook het aller beste toe voor 2011!! Op een rijtje:
    - dat je in volle gezondheid, zowel in Oz als terug in NL, het jaar door zal komen.
    - dat je 1e baan een onvergetelijke en succesvolle ervaring zal worden (en natuurlijk hééél veel op gaat leveren!!)
    - dat je nog mag genieten van alle leuke en lieve mensen in verweggistan!!
    - dat je nóg meer zult genieten van alle leuke en lieve familie en vrienden hier in NL als je terugkomt ;)
    - dat je al je zuurverdiende centen aan nuttige dingen zal besteden (en dus nii aan kapotgeslagen raampjes hoeft te verspillen :p)
    - dat je het gehele jaar mag genieten van alle nieuwe, bijzondere en speciale momenten/ervaringen!!
    - en dat je tot slot tussen al je party's en gekkigheden door, Iemand nooit uit het oog zal verliezen! (maar dat zal met je mooie tuniek wel goedkomen, aangezien je die graag elke zondag wilt showen aan iedereen ;)

    Trouwens, ff onder ons.. je staat nog steeds voor :p haha

    Liefs Henn..xx

  • 02 Januari 2011 - 00:12

    Cindy:

    Hoi Annelies,

    Ook ik wens jou een gelukkig en onvergetelijk 2011 toe!
    En je ziet maar weer, blonde vrouwen maken genoeg mee in hun leven, haha!(A)
    Leuk om je verhalen te lezen en nu ik weer op NLse bodem te vinden ben kan ik ze nog beter bijhouden!
    Ik ga vanaf volgende week mijn overtollige kilo's proberen achter te laten in de sportschool, want dat is geen overbodige luxe!:P
    Ennuh die 40 graden beviel mij ook stukken beter dan die kou die hier heerst!!
    Groetjes!!

  • 03 Januari 2011 - 10:01

    Charone:

    Hee Annelies,

    Van deze kant ook de allerbeste wensen voor 2011 :D Je maakt heel wat mee daar en het is leuk om je verhalen te lezen! Succes met meloenen plukken!

    Liefs, Charone

  • 03 Januari 2011 - 22:01

    Jorienie:

    Lieve Ann,

    Wat heb je weer een super mooi verhaal geschreven...denk op 1 of andere manier veel aan je..miss heeft t te maken met dat ik straks ook weg uit Nederland ben;)! Kunnen we onze heimwee een beetje vertellen:P!! (als we die uberhaupt hebben of gaan krijgen;))..
    Maar gaat alles goed met je? Mis je wel een beetje hier hoor...lkkr muziek maken..snachts slapen in de clio met zn 3en;)!!
    Hoop snel weer van je te horen want khou je in de gaten:P!!

    Liefs, Jorien

  • 05 Januari 2011 - 17:50

    Andrea:

    dear, cousin,
    I wish you a happy new year with lots of fun, sun, friends, food(ahum), en of course MONEY.

    P.S.forgive my bad english.

    good luck, aunty Andrea,

  • 06 Januari 2011 - 13:31

    Wil De Gans:

    Ik wens jou ook een geweldig jaar toe, en dat zal ook best wel lukken, want stoer ben je genoeg er voor.

    groetjes wil

  • 13 Januari 2011 - 14:50

    Jorien:

    Wanneer komt het volgende verhaal nou;) Of heb je een heel saai leventje als meloeneninpakster:P!
    Over 2 weekjes ga ik ook ongeveer die kant op:D!!

  • 14 Januari 2011 - 19:26

    Ruth:

    Geniet van het geweldige avontuur, het zal een verrijking zijn!
    Liefs Ruth

  • 21 Januari 2011 - 15:21

    Marjolein:

    Hey Annelies,

    Ik vind dit wel knap zo. Jij helemaal alleen in Australië. Het lijkt me er prachtig! Dit is misschien wel een laat berichtje maar ik hoop dat je het nog wel leest voordat je weer verder 'reist'. Veel plezier nog!

    Groetjes,

    Marjolein..
    Niet te vergeten:
    -Jolanda
    -Piet
    enne...Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 2234
Totaal aantal bezoekers 52950

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: