Cairns, Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Cairns, Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Cairns, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 November 2010 | Australië, Cairns

Howdy folks!

Voordat ik aan m'n oneindige verhaal begin, wil ik jullie eerst ontzettend bedanken voor alle leuke en lieve reacties! Ik waardeer het erg en blijf er dan ook vooral mee door gaan!;)

Daar komtie dan...:

Hier zit ik weer, achter een computer met een fles water en een appel. Dat is het goedkoopste eten namelijk...en aangezien ik maar een arme backpacker ben...;)
Camera uitgestald, portemonee uitgestald en gaan met die banaan!
Op dit moment ben ik liever binnen dan buiten...wat een warmte zeg...Jullie zullen het wel met me te doen hebben:P

Tussen de afgelopen keer dat ik een blog schreef en nu is er al weer heel wat gebeurd...

In het vorige blog schreef ik dat we waarschijnlijk naar Cape Tribulation zouden gaan. Nou dat is gelukkig ook doorgegaan want dat had ik echt niet willen missen:D
Wat een prachtige natuur zeg...Het is adembenemend...we liepen daar m'n z'n 4en met echt een rode kop rond...kregen we de tip dat het beter was om door te blijven ademen;)

Maar goed...ik zal bij het begin beginnen...
Maandag begonnen de voorbereidingen voor het plannen van ons tripje naar het noorden!
Wij (lees: Michele en ik, Saskia und Kristina) zijn naar een car rental geweest om een auto te huren. Leuk, leuk...maar toen kregen we te horen dat alleen volwassen mensen (lees:21+) mochten rijden..dus ja..ik was de enige...dus daar gingen we! Aan de 'verkeerde' kant van de weg.
Moet je je even voorstellen...alles zit aan de andere kant. Het stuur, de ruitenwisser, de richtingaanwijzer en de rijbaan. Ging lekker, zeg maar...;)
Ach, het ging ook wel lekker...In al die tijd dat ik gereden heb, heb ik maar 5 keer de ruitenwisser aangedaan en 1 keer aan de verkeerde kant gereden...Netjes toch?
Voordat we weggingen zijn we de supermarkt nog even ingedoken en wat kwamen we tegen???
Een wereldmuur...!
Dat betekent...DROP, HAGELSLAG, STROOPWAFELS!!! Maar omdat we in Oz zijn, moeten we natuurlijk integreren dus we konden het niet maken om wat te kopen...nou ja...we hebben wel een rolletje drop gekocht hoor...Michele en ik konden het niet laten. Goed, terug naar m'n verhaal. Boodschappen gedaan, en richting Cape Tribulation. Onderweg zijn we nog even in Port Douglas gestopt om wat te eten en wat aan het strand te hangen.
Eenmaal in Cape aangekomen waren Michele en ik zo moe dat we geen zin meer hadden in een avontuur, dus hebben we een hostel geboekt en een heerlijk gedouch genomen.
De Duitsers waren wat meer avontuurlijk ingesteld dan ons, en zijn in de auto blijven slapen. Be my guest!:P
De volgende dag werden wij (lees: Michele en ik) heerlijk wakker...en zijn we gaan ontbijten, een wandeling over het strand gaan maken en heerlijk een paar baantjes gezwommen:D...
Na de lunch zijn we met z'n 6en, we kwamen namelijk in Cape nog 2 Nederlanders van de organisatie tegen, over het strand gewandeld richting the swimming hole. Over het strand, door riviertjes, door het bos...1 wild avontuur!
Op een gegeven moment stonden we aan de oever van een rivier. En we keken elkaar aan...tja, wat moeten we nu?
Ik riep heel hard, want ik stond wat verder op, ik was stroomopwaarts gelopen om te kijken of het wat ondieper werd, hier ga ik niet door hoor! Echt zo'n krokodillenriviertje...mwhaha.
Gelukkig kwam er een echte Aussie aan die op z'n dooie gemakkie de rivier overstak. Hij vertelde ons dat het gerust kon. We hebben onze wandeling voortgezet en na welgeteld 3 uur wandelen kwamen we eindelijk bij de swimming hole aan. Heerlijk wat gebadderd en weer terug gelopen naar het hostel. Alhoewel...we kregen een lift van een Nederlands stelletje naar het hostel:D...Altijd fijn! Dus...ik zie dat het een erg gedetailleerd verhaal is...maar he..dat ben ik he;)
Verder...
De volgende dag zijn we weer terug gereden...onderweg hebben Michele en ik nog een crocodile tour gedaan. We hebben nog 2 krokodillen gespot:d Altijd leuk!

Weer heerlijk 'thuis' in het hostel lekker gerelaxed!

De volgende dag ben ik erop uitgegaan om eens een duikcursus te boeken. Zo gezegd, zo gedaan...Ik kon de volgende dag al aan de slag. Om 9 uur werd ik opgepikt om naar het zwembad te gaan, om te leren duiken.:D Dit was de eerste 2 dagen zo. 2 Dagen oefenen in het zwembad met de nodige theorie erbij:( Ik heb dus zelfs nog huiswerk moeten maken in mijn vakantie.
Mijn instructeur zei:'I want you to make some homework!' Annelies: 'Homework?? I don't know what you mean!' Hij helemaal uitgelegd wat homework(huiswerk) was...Hij vroeg of ik dat nooit op school had. En toen herinerde ik me wat vaag...Huiswerk...misschien wel ooit gekregen maar nooit gemaakt, dacht ik;) Dus ik heb 's avonds trouw m'n huiswerk gemaakt. Goed he, mam??!

Nadat we klaar waren met alle zwembad sessie gingen we de 2 dagen daarna op de boot in 'open water' duiken...:D
ZO COOL!
Ik heb trouwens de cursus gehaald en ik mag nu zonder instructeur tot 18 meter diepte duiken:D Natuurlijk wel altijd met iemand samen, want stel je voor, er gaat wat mis...you never know!

Maar ben je aan het duiken...
Je bent onder water...hoort alleen je eigen ademhaling, maar je ziet zoveel mooie dingen onder water!:D Echt super vet!

Nadat we al die keren geoefend hadden mochten we eindelijk zonder instructeur duiken! Nou, dat hebben we dan ook maar eens even gedaan!

We waren heerlijk aan het duiken, en aangezien je niet kunt praten onder water moet je natuurlijk wat bezig gaan met gebaren. Zo deed m'n buddy dat dus ook, toen ze me wou waarschuwen dat er een haai op me af kwam zwemmen...!

Grapje!

Maar hou die spanning er wel even in, want er kwam wel anders op me afzwemmen wat je liever niet in je buurt hebt.
M'n buddy waarschuwde dus met het teken van een pistool...weet ik veel wat dat betekent en ik zag het trouwens ook niet. Totdat ze begon te wenken. Ik dacht heel leuk...ook ze wil me iets moois laten zien, dus ik stop met zwemmen...drijf tussen bodem en oppervlakte en voel een knal tegen m'n tank. Ik kijk om me heen, met de gedachte dat ik tegen een steen aan was gebotst, maar geen stenen in de buurt die tegen mij tank aan kunnen knallen. Ik kijk naar beneden...zie ik daar een vis barre rap op me af komen zwemmen, en beukt in op m'n flipper...Ik kijk naar m'n buddy, die wenkt, geef een teken dat ik wel begrijp en maak me rap uit de voeten...Tis dat ik niet kan lachen onder water...anders had ik dat natuurlijk wel even gedaan, want tja...Je eerste fun dive en je wordt gelijk al aangevallen door een dikke vieze vette vis.
Terug op de boot kwam ik natuurlijk met wilde verhalen terug, de crew moest natuurlijk wel wat grinneken en ze vroegen of ik de vis geschopt had. Ik zo...nee...had ik dat moeten doen dan? Nou ja...hun deden dat wel als ze aangevallen werd door zo'n schijt vis.
Ik kreeg later te horen dat als zo'n vis je lichaam raakt dat je dan een flinke blauwe plek krijgt, want die dingen rammen er flink op in. Heb ik even geluk gehad!

De plannen voor aankomende dagen...
????????????????
Ik weet 1 ding zeker en dat is dat ik morgen uit Cairns wegga...hoe leuk ik hier het ook vind. Ik ga eerst richting Townsville. Dat is ongeveer 250km naar beneden en dan zien we wel weer!

Nou ik dacht zo wel weer dat jullie op de hoogte zijn!

See ya en ik hoor graag wat van jullie!

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 03 November 2010 - 07:23

    Esther:

    Hé Annelies,

    Dat is elke keer weer leuk wakker worden in het herfstige Nederland met zo'n gedetailleerde update over je reis. Zo te horen ben je de reisvermoeidheid weer een beetje te boven en is het echte genieten nu echt begonnen. Super dat je al je duikbrevet hebt gehaald. Hopelijk kun je dat daar nog een paar keer vaker in de praktijk brengen omdat er natuurlijk zeer veel mooie stekjes zijn onder water. Geniet maar van de warmte want dat missen we hier.

    Save journey en tot de volgende update!

    Groetjes,

    Esther

  • 03 November 2010 - 08:00

    Mams:

    Leuk verhaal Lies. Dus maandag toch je theorie gehaald. Kijk, wat huiswerk doen kan toch geen kwaad he? 30 graden zeg je, vervelend voor je. Nee, dan lekker zo'n herfstachtige dag dat je snel tussen de buien door even naar de brievenbus rent en ondertussen de bladeren om je oren waaien. Heeeeerlijk. Nou ik spreek je op Skype, smok van je moeder.

  • 03 November 2010 - 09:17

    Henriet:

    Hee Ann!!
    Jij vindt het leuk om reacties te ontvangen,ik vind het leuk om elke keer weer je lange, uitgebreide avonturen te lezen :D!!
    Gefeliciteerd met het behalen van je duikdiploma :p!! Je hebt zowaar een keer wat moeite moeten doen voor een diploma zo te lezen, haha. En dan ook nog worden aangevallen door zo'n vieze, vette, agressie vis.. Wie had dat ooit gedacht?! Als ik in de viskom kijk, zie ik alleen een suffe goudvis in de ronde dobberen.
    En 30 graden?? Hiero écht niet!! De enige warmtebron waar ik enigszins een rode kont van krijg is momenteel de kachel volgens mij :p

    Ann, pas goed op jezelf!! Kijk uit voor gevaarlijke boksvissen en blijf 'n beetje links rijden,oké?? Ik wil heel graag nog meer van jouw verslagen lezen!!

    Veel plezier de aankomende week op je nieuwe bestemming :D!!

    Liefs Henn..xx

  • 03 November 2010 - 09:46

    Sam:

    Hey An!

    Super gaaf verhaal weer..
    Bij het lezen zie ik al helemaal een plaatje voor me, amazing!!
    Have fun, save journey and hang on to your dreams!

    Take care mate!

  • 03 November 2010 - 12:35

    Majret :

    Heee ann.!!

    Hahaha, zoals gewoonlijk heb ik om sommige stukjes weer in een scheur gelegen..
    we hebben volop besproken dat je de mooie 'surfdudes'mee naar huis moet nemen als ze op je afkomen, maar we hebben het er nooit over gehad wat je moet doen als er een slijmerige vis op je af komt speren.. (niet mee naar huis nemen.!)Wat dan wel weer attent van die vis is, dat hij saaie mensen in Nederland weer een spannend verhaal geeft om te lezen.. Is weer eens wat anders dan een paling.. Okeuj, nu serieus.. Super vet dat je je duikbrufet (ofzoo) hebt gehaald.!! Het klinkt alsof australie het paradijs op aarde is..
    En beter dat alleen 21+ mocht rijden, hoefte je ook niet te vechten om een keer te mogen rijden.. Jullie hebben vast dikke lol gehad met die vier meiden in de auto.. Is weer eens wat anders dan de tuinenloop :D trouwens ik wou je laatst een sms sturen maar je nummer doet het niet vanuit Nederland..
    Meid, keep up the fun.! En ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaal..

    Toedels...

  • 03 November 2010 - 14:06

    Laura:

    wat super super gaaf wat je allemaal mee maakt haha je vermaakt je dus wel heel goed tussen alle enge beesten nou succes met de reis xxx lauw

  • 03 November 2010 - 14:15

    Jorien:

    Hee lieve Ann,
    Super om je verhalen te lezen zeg!! Egt gaaf dat je zoveel dingen ziet en er ook egt van geniet:D! Ik begin er ook al heel erg zin in te hebben om naar Bangkok te gaan..heerlijk ff weg uit NL:)!
    Ik hou je in de gaten;)!
    Wacht met smart op je volgende verhaal!
    Liefs, Jorien

  • 04 November 2010 - 08:30

    Gezuster Marieke:

    Hey poepertie,

    mooi dat alles goed gaat. Dus die dikke vieze vette vis, zo zie je maar weer hoe aantrekkelijk je bent. Zelfs vissen willen even aan je zitten!
    Geniet ervan en doe ze de groeten daar!

    x
    marieke
    oh ja, kheb een webcam hoor, goed he?

  • 04 November 2010 - 09:01

    Marianne Pap:

    Hey meis, Leuk om je verhaal weer te lezen. Echt leuk wat je allemaal mee maakt. Heel erg goed dat je duikbrevet hebt gehaald! En ik zag op je hyves dat je bent wezen bungeejumpen echt super stoer! Heel veel plezier verder! Liefs

  • 04 November 2010 - 13:37

    Jessalyn:

    Wat een leuk en spannend verhaal weer!!:)
    Ik lees iedere keer even mee!

    He bah ik zou denk ik nooit meer durven duiken als ik zoiets mee zou maken hahaha, vieze vissen!!

    Nou heel veel plezier en ik lees je volgende verhaal wel weer ..;)
    Groetjes Jessalyn

  • 04 November 2010 - 15:16

    Cock:

    Moi verweg buurmeisje, wat een mooi verhaal en super beschreven!
    Gefeliciteerd met het behalen van je duikdiploma, want op het moment kan dat ook in Nieuwlande handig zijn!
    Het moet toch geweldig zijn dat je dit allemaal mag meemaken, zelfs links rijden, maar ik dacht dat je hier ook al niet zo'n goede chauffeur was, hoewel je bent een dame met klasse, dus het zal allemaal wel wennen.
    Nou Ann, geniet van alles wat op je pad komt en ik kijk weer uit naar je volgende blog!!!!!!

    Groetjes, Cock

  • 05 November 2010 - 11:30

    Cindy:

    Leuk verhaal weer! Dat duiken lijkt me ook nog wel wat! Een aantal van onze groep gaan bungeejumpen tijdens onze rondreis, dus misschien waag ik mij er ook wel aan.
    Veel plezier nog en tot het volgende verhaal.

    Groetjes uit ZA

  • 10 November 2010 - 14:40

    Gerda:

    Ha Annelies,je vermaakt je prima zo te lezen, houe zo!!
    Veel plezier verder.

  • 10 November 2010 - 20:58

    Poffer!:

    Oh annelies, wat heb ik weer ontzettend genoten van je verhaal!;) Haha wat leuk zeg, je beleefd me weer genoeg. Dat rijden in de auto, het avontuur met de vis. Prachtig, ik ben blij dat je het hebt kunnen vertellen! Stel je voor, zo'n stomme vis?!....
    En gefeliciteerd met je duikcursus, Hiep hiep hoera!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal!

    Kus Poff(K)

  • 15 November 2010 - 21:59

    McMiller:

    Hoi Annelies,

    Leuk om je verslagen te lezen. Ik ben stinkend jaloers... ooit heb ik gedroomd om naar Amerika te gaan, totdat ik verliefd werd en m'n plannen veranderden.
    Ik zou graag meedoen met je sportieve capriolen.

    Het laatste nieuws van ons is dat Andrea en ik opnieuw opa en oma worden. Christi en Anton verwachten in mei2011 hun eerste kindje. Wij zijn superblij met hun.

    Geniet van je tijd in het verre Australie, Be carefull, keep the faith.

    McMiller
    ( de ouwe regelaar )

  • 20 November 2010 - 15:42

    Wil De Gans:

    Hoi Annelies, knap van je dat je dat durft zeg, zou niks voor mij zijn onder water, en dan zo enge vis erbij brrrr.
    Maar ik lees wel dat jij je goed vermaakt, dus genieten maar.

    groetjes wil

  • 22 November 2010 - 21:14

    Pa:

    Hé Annie, het is knap stil aan de overkant.
    Gisteren geen goede internetverbinding?
    Je moet deze week nog maar een keer s'avonds online komen op skype.
    Ben dit weekend overdag in werken dus zondag om 12.00 uur ook niet thuis (de herdershond is er wel)
    Stel dat iemand snode plannen heeff!
    Groeten xx pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 52952

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: