Broome, Australie - Reisverslag uit Broome, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Broome, Australie - Reisverslag uit Broome, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Broome, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 Juni 2011 | Australië, Broome

G´day mate!

Daar ben ik weer! 3285 km naar boven..! Dat betekend dus dat ik in Broome ben..! Een heerlijk stadje, mooi weer, mooie stranden en ga zo maar door...

Naar bijna 4,5 maand verlaat ik MelonParadise! Een auto onder de kont..wat geld in m'n zak en daar gaan we...! De ultieme vrijheid tegemoet..! Wat wil je nog meer..!

Wel een beetje gek dat je naar 4,5 maand je 'thuis' verlaat...waar je vrienden voor het leven gemaakt heb..! M'n kleine 'melonfamily', zoals we het allemaal noemden..heb ik verlaten om aan een nieuw avontuur te beginnen..! 4,5 maand is lang om op een boerderij te zitten...maar ik heb de tijd van m'n leven gehad...Zoals ik laatst tegen iemand zei...: 'Ik heb veel mooie dingen gezien hier in Australie...ik heb gebungeejumped.., gedoken, overweldigende natuur gezien...maar niets kan mijn tijd op de boerderij overtreffen..! Het klinkt misschien heel gek...maar het is absoluut waar! Ik weet wat ik allemaal nog ga doen hier in Australie in m'n eerste jaar...maar niets kan het werkelijk waar overtreffen...En dat is een goed iets..! Dat zegt wat over de tijd die ik gehad heb en over de mensen die ik ontmoet heb..! Maar goed...genoeg gezemel..

Vanochtend werd ik wakker...ik open m´n tent...en wat zie ik...een blauwe zee, een stralend blauwe lucht...en dan dacht ik er nog bij...ik ben in Australie...dus m´n dag kan niet meer stuk..!

De laatste tijd realiseer ik, dat ik 1 van de heeeeeele gelukkige mensen ben die zoiets mag doen...ook al is het niet altijd even makkelijk...ik mis thuis...m´n familie, oude vrienden, nieuwe vrienden, m´n bed, een normale douche en m´n oude gewicht..;-) Dus elke keer als ik op een platform sta die boven de afgrond hangt, om na de overweldigende natuur te kijken...ben ik dankbaar dat ik deze kans heb gekregen...!

Maar daar zit ik dan...na een dikke 2 weken gereisd te hebben...Veel dingen gezien en super mooi...! Op 17 mei reden Anna en ik weg van Perth...Anna heb ik via het internet ontmoet...zij zocht nog een lift...ik zocht nog een reisgenoot..dus dat kwam goed uit...En het klikt meteen..! Ook belangrijk...!

De eerste dag kwamen we bij de Pinnacles aan..Omdat wij arme backpackers zijn, hebben we niet veel geld te besteden..dus tja..wat moet je dan? ILLEGAAL CAMPEREN..Woop woop..!(een kreet van plezier) Dus we sliepen tussen de Pinnacles..! En wie wil dat nou niet? Na de Pinnacles zijn we naar Kalbarri National Park geweest...Overweldigende natuur...dat maakte me echt sprakeloos...zo indrukwekkend..! Natuurlijk hebben we hier ook illegaal gecampeerd..! Scheelt weer geld..!;-) Maar illegaal camperen betekend ook geen wc’s in de buurt hebben en geen douche...dus heerlijk wild poepen en plassen..En wie wil dat nou niet..!?? Heerlijk in de vrije natuur je laten gaan...nou ja..genoeg gekke praat...

Na Kalbarri National Park zijn we naar Monkey Mia en Exmouth gegaan..na een poosje daar te hebben gescharreld zijn we Australie maar eens ín gegaan..inplaats van langs de kust blijven rijden...Niet dat dat niet mooi is...maar als je landinwaarts gaat..heb je ook een idee van hoe dat er aan toe gaat..! En dat...Poeh..! Wat indrukwekkend...eindeloze wegen, grote..maar dan bedoel ik ook grote vrachtwagens, red dirt, kangoeroe’s, emu’s, wilde koeien, schapen, koeien die naar de boerderij worden gedreven met de helicopter achter hun, treinen voorbij zien rijden die zo lang zijn dat je op een gegeven moment de tel kwijt raakt...En elke keer verbaas ik mij weer over de afstanden die we afleggen...eigenlijk nog niet zo zeer over de afstanden maar meer over het feit dat je gewoon geen enkel, maar dan ook geen enkel huis tegenkomt. Langs de weg kom je wel eens een afgebrande auto tegen, dooie skippy´s, dooie koeien, auto banden...en ga zo maar door..! Heel geruststellend allemaal...vooral dat ik nu vertel dat je echt kilometers kunt rijden en geen huis tegen komt en dan ook nog eens af en toe een afgebrande auto tegenkomt...;-)

Mijn verdere plan is...tja..eerst maar eens werken...en dan trekken we weer verder..! Dan gaan we richting Darwin..! Woop woop..!

Ik merk trouwens dat m’n blogs/bloggen/blog’s of hoe je dat ook schrijft...steeds korter worden...maar dat geeft niks...want dat geeft mij meer tijd om op het strand te liggen...! Woop woop...!
Dus ik ga ff wat actie ondernemen...

Don´t worry, be happy!

Annelies

  • 01 Juni 2011 - 07:01

    Jan :

    Zo nu ben ik eens als eerste met een reactie.
    Jij moet straks als je weer thuis bent ontzettend wennen!
    We hebben trouwens nu 3 w.c's in ons nieuwe huis,dus er wordt niet in de tuin .......
    Geniet nog van de resterende tijd in Australië en als je in de gelegenheid bent moet je maar weer eens skypen.
    Kiek goed uut en pas goed op je zelf.

    xx Pa

  • 02 Juni 2011 - 09:25

    Elsje:

    hey lieve ann..
    zo te zien heb je het leuk daar..;)
    maar ik ben blij als je thuis komt..!
    we hebben nu lekker de feestweek (maar ik denk niet dat ik je jaloers maakt) maar uh.. Henriëtte is weer terug van afrika en zij laat de feestweek weer knallen met sprietlopen!!(grappig duss..)

    hele dikke kus en knuffel van ons!
    p.s:LOVE YOU MOSTE

  • 03 Juni 2011 - 08:47

    Cock:

    Moi lieve vriendin, zo te lezen kan je géén meloen meer zien, alhoewel je er wel centjes mee verdient hebt om weer verder te kunnen en dat was ook de bedoeling toch van deze reis!!!
    Het is lang geleden dat je wat geschreven hebt, maar het is er toch weer van gekomen en ook wel weer prettig om iets te lezen van jou.
    Ik heb ook geregeld contact met je moeder, dus we blijven wel een beetje op de hoogte van jou reilen en zeilen, hihihi.
    Ik hoop dat je heel veel geniet van je verdere avontuur en kiek goed om je heen en let vooral goed op jezelf!!

    Gr, Cock

  • 13 Juni 2011 - 21:06

    Sam Shampoooo:

    Hai shampoooo!

    Wat maak je weer geweldige dingen mee!
    En juist dat veedrijven met helicopter maakt mij nieuwsssssgierig!
    Je zit dus al echt in de 'outback', maybe a job like farmhand?
    So you can tell me all about it?
    Sounds good to me! :D

    Meid, je hebt idd gelijk, it's a one of a lifetime opportunity!
    Ik ben blij dat je zo geniet!
    En als je straks terugbent, steek je dit fijn in je rugzak!

    Take care, see ya mate!

  • 28 Juni 2011 - 20:13

    Henriet:

    Hey Ann..

    Gewoon nog ff een dikke knuffel voor jou!!

    Liefs Henn..

  • 18 Juli 2011 - 20:54

    Marjanne:

    Ann! Zo, dat is lang geleden! Ik hoorde van Eef je lift-verhaal, dat je auto niet meer verder kon :P. Lekker spannend allemaal. Hoop dat alles goed gaat met je, maar aan je verhaal te lezen wel, ook al is het alweer bijna twee maanden geleden. 6 Oktober weer back to Holland, tot die tijd nog even heel veel plezier!!

    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 52953

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: