Waroona, Australie - Reisverslag uit Waroona, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Waroona, Australie - Reisverslag uit Waroona, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Waroona, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

24 Januari 2011 | Australië, Waroona

De muziek schalt door de hal...Here we go again...Iedereen zingt brullend mee...want dit is ons meloenenlied...Het volgende nummer wordt in gezet door James Blunt...Ohhohooh..Handen in de lucht...ben ik nou weer de enige, die een beetje vrolijk is? Het lijkt er wel op! Gauw de handen weer naar beneden...Er volgen nog meer nummers..en na 2 lange uren...worden dezelfde nummers weer herhaald van de afgelopen 2 uur. Huh...Didn't we heard this song before today? Yes we did! De enige radiozender die we kunnen ontvangen, speelt de top 40 van Australie 10 keer per dag af..Ze hebben maar 1 reclame die ze het hele reclame blok doorspelen...Go Harvey Norman..GO! Ik ben zo enthousiast over dit werk dat ik jullie vergeet te begroeten...

En laat ik ook eens anders beginnen, want het is wel heel Amerikaans hoe ik altijd begin...
Dus van nu af aan...geen Howdy folks meer, maar G'day mates!
Dus daar komtie!

G'day mates!

How are ya? Dat is wat de kassiere mij vraagt als ik bij de kassa kom...Daar moet je toch niet aan denken als je in Nederland je boodschappen doet, en je komt bij de kassa...Hoe gaat het? Hou op zeg...

Maar goed...daar ben ik weer! En hier zit ik dan...schuilend in mijn slaapzak in de deuropening van mijn kamer in the middle of nowhere, weer een ellelang verhaal te tikken. Terwijl ik helemaal niet zo gek veel beleefd heb na m'n laatste blog, gok ik erop dat ie toch weer lang wordt!

M'n was hangt te drogen onder m'n bed want ja..met 20/21 graden droogt het toch niet zo snel he;-) En nu zou je denken...20 graden...dat is ja warm man..! Nou echt niet...het is hier stervenskoud! In Nederland zou iedereen met een korte broek en een t-shirt over straat lopen...maar hier niet hoor! Iedereen heeft een dikke trui aan, sjaal om, lange broek aan...of je zit in je slaapzak!

Nu zou je nog een keer denken...hoezo zit je in the middle of nowhere?
Zoals ik al had verteld in mijn vorige blog zou ik gaan werken als meloenenplukker...Gelukkig ben ik geen meloenenplukker meer, want dat is echt hel op aarde als je dat moet doen! Maar nu ben ik meloeneninpakker...dat is nog steeds hel op aarde..maar je staat gelukkig niet de hele dag in de brandende zon...Vandaag regent het dan wel en vriest het zowat...maar normaal gesproken is het een graad of 30-35...Heerlijk!! Dus ik ben vandaag een dagje vrij...wat wil een mens nog meer na 2 weken volop aan de bak...geen 1 dag vrij...Dan is het toch heerlijk om lekker in je warme bedje te blijven liggen tot een uur of 10...Wat een leven zeg!

Ik zal eens even vertellen hoe het er hier aan toe gaat op zo'n boerderij...ik woon intern by the weg...

05.00-de wekker gaat af van m'n kamergenoot..deze wordt met een rotgang uitgedrukt
05.10-mijn wekker gaat af...ook deze wordt met een rotgang uitgedrukt
05.15-m'n wekker gaat weer...oke..nu maar uit bed
05.20-ontbijten
06.00-meloenen inpakken
11.30-lunchpauze
12.30-meloenen inpakken
17.00-met z'n allen bespreken, onder het genot van een biertje, wat je deze dag beleefd heb...de ene heeft nog wildere verhalen over meloenen dan de andere..maar allemaal heel gezellig
19.00-eten
20.00-zoekende na energie om onder de douche te stappen
20.30-een beetje rond de keet hangen met z'n allen
21.30-na bed...
En om 5 uur gaat de wekker van m'n kamergenoot weer;-) 6 dagen in de week...en als je even geluk hebt...7 dagen in de week. Maaaar..het geld is goed...details zal ik jullie besparen;):p

Maar wat een gestructureerd leven heb ik toch...Ik ging juist naar Australie om het gestructureerde leven te ontlopen...maar ik ontkom er blijkbaar niet aan..!;-)
Het is gelukkig maar voor tijdelijk dus het is nog te overzien!;-)

Ik heb jullie al verteld dat we een meloenenlied hebben...dit is fase 7 volgens mij...Je gaat namelijk, als meloenenplukker en pakker door verschillende fases..!
Ik kan jullie die van meloeneninpakker alleen vertellen omdat ik alleen die fases door ben gegaan...
Fase 1: Je vind het werk niet leuk
Fase 2: Je hebt een zere rug en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 3: Je hebt zere voeten en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 4: Je hebt voor een langere periode ontzettende zere handen...je wordt s'ochtends wakker en kan je vingers niet strekken...en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 5: Je begint namen te geven aan de meloenen (in mijn geval deed ik dit de 2de dag van het inpakken al, dus ik sloeg een paar fases over, maar ben later door de overgeslagen fases heen gekomen) en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 6: Je bedenkt een meloenenlied en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 7: Je bedenkt een meloenendans en je vind het werk nog steeds niet leuk
Fase 8: Je begint tegen de meloenen te praten en je vind het werk nog steeds niet leuk (ook deze fase heb ik nog niet bereikt)
Fase 9: Je begint het werk leuk te vinden...Deze fase zal helaas niemand bereiken...een onbereikbare fase!

Af en toe krijgen we ook met de fases van de meloenenplukkers te maken...ze hebben namelijk een fase waarin ze spelen met meloenen...volgens mij is dit bij hun fase 5...Als een meloen al beschadigd in het veld ligt, krassen ze een gezicht met hun mes in de meloen en stoppen deze in de krat die richting de schuur gaat...Deze komt dan, via de lopende band binnen bij ons, en die hem vind, is de gelukkige en moet hem uiteraard na werktijd meenemen na onze meloenenbasis waar we met z'n allen slapen, en moet de meloen showen! De plukkers doen ook verzoekjes...ik weet dat ik meestal bij de kleinere meloenen sta, dan vraag ik...stuur mij even een berichtje op een kleine meloen...dan regelen ze dat even..!

Nou nog een klein iets om te vertellen...
Omdat we hier in the middle of nowhere zitten vervelen wij ons geregeld na werktijd of in het weekend...De echte kerels hebben allemaal een spin gevangen en laten deze een soort van verhongeren...Inmiddels hebben sommige spinnen al een week geen eten meer gehad...maar...wat gaan ze nou doen met de spinnen...waarschijnljik aankomend weekend...bouwen ze een kleine arena en laten ze daar de spinnen in los...en de persoon met de spin die wint...die wint! Leuk he?:D;) Zo blijf je toch nog een beetje bezig he;)

Nou...verder heb ik niks te vertellen...maar volgens mij was het verhaal lang zat;-)
Ik heb genoten van dit moment..van 'iets' doen! Ik hoop dat jullie ook een beetje genoten hebben!
Laat vooral een berichtje achter! Vind ik leuk om te lezen!

Ow...m'n meloenenvriendin wil graag ook op de site vermeld worden...dus bij deze...Hayley..I've put your name in my blog now!..So you should be thankfull for that!! She thinks she really cool, and she is!!:D

Hello this is Hayley, Ann's crazy English friend! I'm looking after her on the farm!:)

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 24 Januari 2011 - 07:54

    Francisca-:

    Ah, ben ik dan toch een keertje de eerste;-)
    Smakelijk gelachen op je meloenen verhaal!! Je maakt wat mee zo he!!
    Doe voorzichtig an.

    Greeetzzzzz

  • 24 Januari 2011 - 08:40

    Marjanne:

    Hey Ann, haha ik zie het helemaal voor me met die meloenen!
    Veel succes en ook plezier met het werken he;)

    Liefs xx

  • 24 Januari 2011 - 08:49

    Esther:

    Hé Annelies,

    Ik zou bijna medelijden met je krijgen: van 's morgens vroeg tot s avonds laat meloenen en nog eens meloenen. Maar ik heb het niet! Zoals je zegt: het verdient leuk en ondanks dat het zwaar is, heb je met dit soort jobs wel de mogelijkheid om de dag door een beetje te geiten met de rest van de verdoemden. Waarschijnlijk veel leeftijdsgenoten met een beetje geluk met een flinke dosis humor, want anders begin je niet aan dit soort werk,toch? Nee, dan die verschrikkelijke kou van wel 20 graden. Ik heb eerder met je te doen bij die 35 graden.

    Met een beetje pech duiken we hier de winter weer in. Het gaat in Nederland weer naar -5 graden. Van mij mag de lente komen. Die wordt wat mij betreft volgende week (2 februari) ingeluid met een nest jonge puppies. Ja, onze Vaya is een hoogdrachtige schommel die ons volgende week pleegouders voor 8 weken gaat maken. Haar eerste nestje dus heel spannend.

    Hoe lang gaat het meloenenfeest nog door? En wat zijn daarna je plannen?

    Take care en 'till next time,

  • 24 Januari 2011 - 09:10

    Pa:

    An, door deze kastijding kom je ook wel door, je moet het maar zo zien dat je later aan je kleinkinderen kunt vertellen wat oma gedaan heeft.
    Dan wordt natuurlijk het verhaal tot in de 3e graad overdreven maar jij hebt het meegemaakt.
    Verdient in ieder geval goed en je hebt straks weer geld om leuke dingen te doen.
    Spreken we je binnenkort nog op Skype?
    Gr en xxx uit Nieuwlande

  • 24 Januari 2011 - 11:39

    Jeanette:

    Fijn dat je zo'n leuke baan gevonden hebt,zal ook wel niet meevallen je was natuurlijk ook wel het allermooiste baantje gewend,1 ding scheelt je hoeft niet te lachen tegen de meloenen als je een keer niet vrolijk bent(hahaha)Veel plezier nog en groetjes Jeanette

  • 24 Januari 2011 - 14:19

    Cock:

    Moi Ann, vanuit een somber Nieuwlande heb ik smakelijk gelachen om de verhalen rond de meloenen.
    Ik kan mij voorstellen dat je géén meloen meer kan zien, maar je bent een Drent en je wilt geld verdienen dus moet er iets gebeuren hé?
    Ik hoop ondank alles dat je het toch nog steeds naar de zin hebt en ik kijk weer uit naar je volgende blog ennuh de groetjes aan Hayley!!!

    Groetjes, Cock je steeds ouder wordende Buurvriend!!!!!

  • 24 Januari 2011 - 15:23

    Wil :

    Hoi Annelies, ja werken in zo,n leuk jaar is niet echt handig natuurlijk, maar ja, zolang je niet bulkt van het geld , zal het toch moeten wil je niet verhongeren.
    Maar een jaar niks doen alleen maar vacantie houden lijkt mij ook niet echt wat. En af en toe werken voor geld om verder te komen heeft toch ook wel wat vind ik, en jij toch ook wel denk ik.

    Nou verder maar lekker genieten van alles.

    groetjes maar weer van Wil


  • 24 Januari 2011 - 16:08

    Henriet:

    MELOENUH, MELOENUH, MELOENUH!!
    MELOENUH, MELOENUH, MELOENUH!!
    MELOEN-MELOEN, MELOEN-MELOEN!!
    MELOENUH, MELOENUH, MELOENUH!!

    Wat weer een leuk verhaal, haha.
    Met je leuke fase-verhaal, wordt de saaiheid nu wel über duidelijk :p
    Maar dat je op deze manier weer ff lekker kunt bijverdienen is natuurlijk geen verkeerde bijkomstigheid!!

    Maaruhh Ann.. maak je het niet te bont met je biertjes :p na een lange, zware, vermoeide werkdag in de vrieskou van 20 graden kan dat nog wel eens verkeerd vallen, denk ik.
    (als we in november weer 'ns gaan stappen, zuip je ons allemaal onder de tafel vrees ik (ik ben wel bob (A)haha))

    Nou Truus, viel spass & good luck met je skipak in de meloenenschuur, want 20 graden is natuurlijk wel errrrug koud!!

    Adios, adios!!
    Ik zal je binnenkort ook nog wel ff mailen en dan wordt het ook wel weer een keertje tijd voor een skype-momentje denk ik ;)

    xxx Willem..

  • 24 Januari 2011 - 16:19

    Josina:

    Heerlijk om wat van je te lezen.....zat weer bijna met m'n hoofd in het scherm!!! ;-)
    spreek je van de week lieverd!!!

    dikke x mij

  • 24 Januari 2011 - 17:41

    Laura:

    heey annie haha meloene plukken inpakken vind je ze nog wel lekker!! haha denk als je strax terug komt geen meloen meer wil eten haha succes en ik wacht alweer op je volgende verhaal xx lauw

  • 25 Januari 2011 - 17:57

    Mams:

    Annie, je bent zo gek als een deur.

    Smok mams

  • 28 Januari 2011 - 10:00

    Marjet:

    hhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha....
    ooooh oooh oooh, ouwe geitenbreier..
    hoe je het voor elkaar krijgt, joost mag het weten maar ik moet toch altijd hardop lachen als ik jou blogs lees.. sta momenteel te werken en de mensen in de tamboerpassage zullen wel denken dat kind is gek.. maar kan me niks schelen..

    je maakt van een saai werkje, is ontzettend grappigs.. (ik snap dat ook die manier op een gegeven moment gaat vervelen )

    meid, keep up the good work.!!

    liefs, marjet

    p.s.
    ik aansluit me wel aan bij je moeder.. :D

  • 28 Januari 2011 - 12:27

    Shampoomaotie!:

    Hey Anne!

    Al lang geen bericht achtergelaten, sorry, maar heb ze allemaal gelezen!
    Het is dus wel gezellig op die farm van je! Geweldig fijn!

    Hoe is het verder met je?
    Emotioneel en lichamelijk nog helemaal goed te pas? Hahaha!
    Leuke verhalen heb je!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende!

    Ik hou je in de gaten schattie!
    See ya mate!

    Liefs Sam..

    PS. Hebben ze daar nu ook van die coole cowboy hoeden op?
    Daar moet je ff een foto van maken, Annie with a big hat!

  • 28 Januari 2011 - 12:28

    Shampoomaotie!:

    Hey Anne!

    Al lang geen bericht achtergelaten, sorry, maar heb ze allemaal gelezen!
    Het is dus wel gezellig op die farm van je! Geweldig fijn!

    Hoe is het verder met je?
    Emotioneel en lichamelijk nog helemaal goed te pas? Hahaha!
    Leuke verhalen heb je!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende!

    Ik hou je in de gaten schattie!
    See ya mate!

    Liefs Sam..

    PS. Hebben ze daar nu ook van die coole cowboy hoeden op?
    Daar moet je ff een foto van maken, Annie with a big hat!

  • 28 Januari 2011 - 12:28

    Shampoomaotie!:

    Hey Anne!

    Al lang geen bericht achtergelaten, sorry, maar heb ze allemaal gelezen!
    Het is dus wel gezellig op die farm van je! Geweldig fijn!

    Hoe is het verder met je?
    Emotioneel en lichamelijk nog helemaal goed te pas? Hahaha!
    Leuke verhalen heb je!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende!

    Ik hou je in de gaten schattie!
    See ya mate!

    Liefs Sam..

    PS. Hebben ze daar nu ook van die coole cowboy hoeden op?
    Daar moet je ff een foto van maken, Annie with a big hat!

  • 29 Januari 2011 - 17:16

    Niesie!:

    MELOENEN! (L)

  • 03 Februari 2011 - 19:56

    Judith Slagter:

    Heey Annelies,

    Ik heb je gevonden op de site van "waarbenjijnu".
    Was benieuwd naar wat je allemaal meemaakt in Australie.
    Maar wat schrijf jij leuk!!!
    Heel erg grappig verhaal van die meloenen, fases en spinnen.

    Ik heb medelijden met je!
    6/7 dagen in de week.
    Vroeg op.
    En alleen maar meloenen inpakken. Jemig! Wat een rotwerk.
    Maar je zal het wel gezellig hebben en het verdient goed lees ik.
    Ik hoop dat je nog heel veel toffe dingen gaat zien en meemaken.

    Groetjes Judith
    En ook van Peter natuurlijk.
    (schoonzus van Robin, van Eef, maar je weet het vast wel!)

  • 01 Maart 2011 - 21:46

    Shampoooooo:

    Yo man,

    Krijgen we nog een nieuwe belevenis of is het doodsaai daar Down Under!??!?!?
    Wil ff weer lachen om je verhalen!
    En ben benieuwd hoeveel meloenen je onderhand al geplukt hebt!

    Kus!

  • 12 Maart 2011 - 00:10

    Esther:

    Hé Annelies,

    Ben je ingeslapen down under. Het is zo stil aan de onderkant..... We zouden ons bijna zorgen gaan maken. Of hebben ze jou ook in een kistje gestopt en ben je onderweg?

    Groetjes,

    Esther

  • 19 April 2011 - 11:43

    Marjet :

    Hey meid,

    Hoe gaat het.? Vermaak je je nog steeds.? Nog steeds de wilde bras aan het uithangen.?
    Ik heb er al een paar smsjes tegen aan gegooid maar volgens mij heb ik niet het juiste nummer.. Maar ik heb een nieuwtje en aangezien ik geen hyves ect. meer heb vertel ik het je maar even op deze manier.
    Ann, Cees heeft mij vorig weekend ten huwelijk gevraagd en we gaan volgend jaar 20 april trouwen. :D :D Ik moest het je toch even vertellen..

    Toedels,
    P.s. Ik mis je blogs wel hoor..!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Waroona

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 52950

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: