Cairns, Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Cairns, Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Cairns, Australie

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Oktober 2010 | Australië, Cairns

Howdy folks!

Hier vanuit het regenachtige maar warme Cairns ga ik maar eens een verhaal typen, over wat ik allemaal mee heb gemaakt of niet.

Mijn eerste/laatste blog die ik schreef was in Bangkok. Dat is inmiddels alweer een fiks aantal dagen geleden. Dus het werd wel weer eens tijd voor een nieuwe he;)

Ik heb inmiddels Syndey al achter me gelaten en zit in het tropische Cairns. Ik zal jullie eerst eens wat vertellen over Sydney.


Vanuit Bangkok vlogen we naar Taipei (Taiwan). Daarna vlogen we eindelijk richting eindbestemming. SYDNEY!! Daar aangekomen, zijn we de bus ingesprogen en richting Oprah house en Harbour Bridge gescheurd. En daar sta je dan...
Het kleine meisje van het platteland in een te grote stad, voor het Oprah house! En dan besef je ook gelijk dat je in Australie bent.
(ik heb trouwens nu al door dat het een heel lang verhaal gaat worden, dus als je ff pauze wilt nemen tussendoor kan dat natuurlijk ten alle tijden;))

Nadat we de toerist hebben uitgehangen zijn we richting hostel gegaan.
Wat me direct opviel toen we in Sydney waren, is dat de straten heel schoon zijn. Maar in vergelijking met Bangkok was het heel rustig in Sydney. Sydney is echt westers. Ik had een beetje het gevoel alsof ik ergens in Europa rond liep. Maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken;)

We waren al vroeg in Sydney dus we hadden nog even tijd om op onderzoek uit te gaan. Wat ik dan ook heb gedaan samen met m'n roomie (voor de wat oudere generatie (35+ zeg maar) roomie = kamergenoot)

Oh by the weg...je doet in de grote en kleine steden/dorpen alles te voet. Dus niks geen auto, fiets, tram of taxi. Alles lopens...En dan moet je je voorstellen dat als je van het hostel naar het centrum bent gelopen dat je dan een dikke kilometer gelopen hebt. En dan moet je ook nog weer terug...en je gaat bult op, bult af. Dus dan kun je wel nagaan dat Annie pretty tired is;) liever lui dan moe zeg maar;)

Zondagochtend ging ik naar de kathedraal in Sydney. Een erg mooie kerk. Zowel van binnen als van buiten. Erg indrukwekkend. Ik was daar in m'n eentje, en ik dacht heel stoer...oh laat ik eens een stukje afsnijden, dan ben ik vast eerder in het hostel. Nou, het duurde alleen maar langer, want ik was gewoon een soort van verdwaald;). Die avond hebben we nog een rondvaart gedaan in de buurt van het Oprah house en de Harbour Bridge.

De volgende dag hadden we een regeldag. Naar de bank, naar de verzekering, naar het kantoor van de organisatie en uitleg gekregen over het kopen van een auto. Al met al...een saaie dag, maar wel nuttig. En s'avonds, beste mensen...
BBQ'en als een wilde!!
En homp vlees jongens...en LEKKER!!
Als je ooit nog eens DownUnder gaat...moet je toch echt gaan BBQ'en.

Dinsdag had ik een vrije dag. Daar kan ik heel kort over zijn. Uitgeslapen en lekker in m'n eentje de stad ingegaan.:D

Woensdag zijn we naar de Blue Mountains geweest. Dit is een natuurgebied net buiten Sydney. En ik meende dat onze gids zei, dat de Blue Mountains net zo groot als Nederland is. Dus dat is best groot...Maar dat was erg mooi. Daar heb ik ook mijn eerste kangaroo gespot. Wel achter het hek, maar ik heb er toch 1 gezien.

Donderdag was de laatste dag met de organisatie, en we hadden s'avonds het afscheidsfeest.

De volgende dag moesten we al vroeg uitchecken omdat ik naar een ander hostel ging. Goedkoper en ook iets relaxter.:D

Die dagen zonder de organisatie zijn we heerlijk tot rust gekomen, want het was een erg druk programma wat ze hadden voor ons.
We hebben nog een beetje rond gehangen in de stad.
We zijn naar het aquarium geweest en naar het Wildlife experience.

En natuurlijk hebben we het strand nog even opgezocht. Zondag...Manley beach en maandag......BONDI BEACH...Alle mensen...wat een fijn strand is dat zeg!
Stel het je even voor:
Blauwe zee voor je...vol met mooie surfers...witte stranden met mooie strandwachten...!

Nou dat was het dus niet.:P
Wel blauwe zee, wel witte stranden. Maar de mooie surfers en strandwachten vielen wel mee...

Oh gezuster Marieke!?
Ik zag Harries hardlopen en Terry in het karretje! Just so you know.;)
Ow en ze hebben welgeteld over de hele middag dat wij daar waren, maar een redding hoeven doen;)

Maar goed, waar waren we gebleven...
Oh ja..
Nu zit ik het tropische Cairns!

Aangekomen op het vliegveld, ben je moe en chagerijnig en wil je nog maar 1 ding en dat is slapen!!

Je pakt je tas van de band en wat zie je...dat je shampoofles heeft gelekt:'(...je kan wel janken...! Heb ik niet gedaan hoor...;) Je staat buiten, je bent van plan om de trein te nemen naar Cairns, dat had je opgezocht op internet, en volgens het internet kon dat wel, hoor je van de taxichauffeur dat er helemaal geen trein rijd. Je bent chagerijnig en moe dus dan neem je maar een taxi. Eenmaal aangekomen in het hostel ben ik op m'n bed gaan liggen en en ik ben er een etmaal niet afgekomen. Ik was kapot en ziek. Dus m'n eerste dag in Cairns verliep niet zoals ik wou. But he...that's life.;) De volgende dag heb ik niet veel meer gedaan dan de was, boodschappen en op bed gelegen, heerlijk niks doen. En vandaag zal wel niet heel veel anders worden omdat het regent.

Voor de mensen die het nog interesseert en die hun aandacht nog bij kunnen houden, na dit lange verhaal...
Waarschijnlijk word het volgende week dat ik wat ga ondernemen hier in Cairns. Misschien gaan we naar Cape Tribulation, dat is waar het regenwoud over gaat in het strand, wat heel mooi moet zijn. En ik wil graag gaan duiken. Maar aangezien ik nog last van m'n longen heb, door die verrekte airco's overal, zal ik nog even moeten wachten met duiken.

Nou mij dunkt...
Volgens mij zijn jullie nu weer even op de hoogte, en zal ik de volgende keer iets eerder een blog schrijven want dan is ie ook niet zo lang;)

Don't worry, be happy!

Annelies

  • 21 Oktober 2010 - 06:28

    Esther Metselaar:

    Hoi Annelies,

    Dat duurde inderdaad even zeg! Maar we zijn weer helemaal op de hoogte. Het valt nog mee dat je pas na een week helemaal verrot bent. Zelf heb ik dat na zo'n lange vliegreis direct, vooral met zo'n tijdverschil. Snel weer helemaal gezond worden zodat je weer van alles kunt genieten en duik-ze!

    Groetjes,

    Esther (van de sportschool)

  • 21 Oktober 2010 - 06:30

    Esther Metselaar:

    P.S. Waar blijven die foto's nou? We zijn helemaal niet nieuwsgierig hoor!

  • 21 Oktober 2010 - 06:31

    Beheerder .Ann:

    Oh ja...foto's ga ik morgen proberen om op het internet te zetten;-)

  • 21 Oktober 2010 - 06:48

    Mams:

    He Annie, stoer verhaal hoor. Leuke dingen maak je mee. Ik ben vet jaloers op je en vooral trots hoe je je toch maar in je eentje redt en overal doorheen slaat.Nou ja ik maar eens weer aan het werk. Geniet en een smok van je moe

  • 21 Oktober 2010 - 07:30

    Jeanette:

    Nu kan ik iedereen die naar je vraagt weer vertellen dat ze je verhaal zelf maar moeten lezen,hopelijk voel je je snel weer wat beter,en kun je weer gaan genieten en o ja zelf 35+mensen zijn van deze tijd hoor(HAHAHA)Veel plezier en pas goed op jezelf groetjes van ons.

  • 21 Oktober 2010 - 09:57

    Shampoomaotie!:

    Hoi laiverd,

    Prachtig verhaal weer heerlijk :D..
    Krijg elke keer een mailtje binnen als je weer wat hebt geschreven!
    Ga je ook nog de outback in?
    Heel veel plezier en geniet ervan :D

    Liefs!

  • 21 Oktober 2010 - 10:48

    Jens:

    Mooi! ;)

  • 21 Oktober 2010 - 12:36

    Marjanne:

    Heyyy Annie! :D
    Klinkt echt super allemaal! Veel succes met de regenachtige dag;)

    Kiss

  • 21 Oktober 2010 - 13:51

    Poffer!:

    Hee Ann, hier ben ik dan eindelijk.. Pff mocht ook wel eens! Je zit er inmiddels alweer zo lang en poffer had nog niks van zich laten horen, maar als je je puzzel gemaakt heb weetje dat ik aan je denk! Hihi. Maar wat ontzettend stoer dat je zelf de weg ging zoeken, jammer dat het alleen niet sneller maar was maar alleen het idee al he!:P En je eerste kangeroe gezien, je had je eigen pak vast even aan gedaan?! Konden jullie samen verder springen. Wat jammer dat op het strand de knappe mannen ontbraken.. Hmm maar ja je zit er nog zolang nog genoeg kansen dus. En die shampoo fles hmm beetje jammer maar ik las dat je alweer aan het wassen bent geweest dus dat is ook vast goed komen. NOu het was idd een lang verhaal maar heb mijn aandacht er bij kunnen houden. Het is hier ook flut weer, stomme regen! Nou cracker geniet er van, en tot de volgende keer maar weer..

    Daaag! xx

  • 21 Oktober 2010 - 20:59

    Hai Annie:

    Je hebt je draai al een beetje gevonden lees ik, gelukkig maar.
    Die airco's zijn inderdaad niet goed voor je luchtwegen maar eten op straat in Bangkok lijkt me voor jouw tere westerse maagje ook niet echt goed.
    Blijf schrijven over je belevenissen en we spreken elkaar wel weer via Skype.
    Dat is ook nog wel bij te houden voor 35+

    Gr Pa

  • 21 Oktober 2010 - 21:04

    Cock:

    Nou we hebben zeker lang moeten wachten om wat te horen van Jou, maar je hebt het dan ook zeker helemaal goed gemaakt.
    Ik ben trouwens wel blij dat je eindelijk eens iets van je laat horen of(lezen)ik weet niet goed dit te omschrijven, haha.
    Wat een mooi verslag en je hebt nu al een bulte gezien en mee gemaakt!!
    Wij kijken weer heel erg uit naar je volgende verslag en ik hoop dat je het heel erg naar de zin hebt in dat verre land, wat Astralie heet!!

    Groetjes, Cock en Wil

  • 22 Oktober 2010 - 08:44

    Renny:

    Hi farmer Jane,
    Volgens mij zijn jij en Australie een prima combi! De newlyweds hier lezen trouw je blogs en mailtjes, dus niet gevreesd voor desinteresse. PLezier gewenst meis en tot horens!
    X Ren (en Bert)

  • 22 Oktober 2010 - 10:04

    Cindy:

    Hey Annelies!!

    Leuk dat je mijn blogs gelezen hebt! Ik heb inderdaad al heel wat meegemaakt afgelopen maand!
    Ik ga het nog wel twee maand volhouden! Het project is al soort van vakantie en in december nog een paar weken om rond te reizen dus het komt helemaal goed! Had verwacht dat ik het thuisfront wel wat meer zou missen, maar tot nu toe valt het nog erg mee! Behalve mn vriend dan!!

    Leuk om jouw verhaal te lezen! Kan me voorstellen dat je na een week kapot bent, dat was ik in het begin ook..
    Hopelijk ben je er snel weer bovenop en kun je weer gaan genieten van het Australische land!
    Want Nederland missen doe ik ook nog niet hoor! :P

    Groetjes Cindy

  • 22 Oktober 2010 - 11:10

    Laura:

    hey meis wat een aventuur zeg leuk om te lezen ben je nu nog samen met een paar anderen of ga je echt alleen op pad dan veel succes en voorzichtig xxx laura

  • 22 Oktober 2010 - 15:07

    Willem..:

    Wat bin ik toch trots op mien Truus!! Mien dappere dodo houdt het daar nog wel ff vol zo te lezen ;)
    En lang verhaal?? 't kan ni lang genoeg!! Hoe meer ik weet, hoe beter. Want Willem denkt elke dag aan Truus hoor. 'Wat zou ze doen? heeft ze het leuk? ik moet nodig een afspraak maken om te skypen!!' En dan las ik vandaag eindelijk een verslag tot nu toe :D Leuk, leuk, leuk!! Met hoeveel mensjes ben je nu nog samen aan het avonturieren dan?? Of ben je gewoon lekker met Henk de Zeeman en de rest, gewoon lekker het vertrouwde stel zeg maar :p

    Ann, geniet er maar van!! En doe rustig aan, blijf nog maar lekker 'n daggie chillie-billie op de bank of in bed. Dan kun je lekker fit naar Cape Tribulation!!

    xxx Henn.. Uhh, Willem ;)

  • 23 Oktober 2010 - 12:27

    Sander:

    Mooi verhaal nu kan ik mooi lezen waar wij naar toe moeten als wij in Sydney zijn haha. Bij ons in Margaret River is het 28 graden en veel zon.

    Gr Sander

  • 23 Oktober 2010 - 13:23

    Wil De Gans:

    Hoi Annelies, Leuk om je verhaal te lezen en je zo te volgen, stoer van je hoor om alles daar zo mee te maken en te regelen.Ik vind de foto,s ook leuk, kan ik lekker thuis zien hoe australie er uit ziet en waar je allemaal bent.
    Nou tot de volgende blog en geniet er lekker van.

    Wil

  • 23 Oktober 2010 - 20:14

    Ditje:

    hey skattie

    Nou wel hele gave foto,s heb je hoor,
    leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft.
    Wel mooi zeker daar.
    Dikke knuf van ons

  • 24 Oktober 2010 - 18:36

    Femmie:

    leuk om wat van jou te lezen hoe het je vergaat hier gaat alles goed wou je nog een berichtje doen maar janine zei dat het jou dan veel kost wens je het alle goeds toe

  • 26 Oktober 2010 - 13:39

    Ria De Vries.:

    Hé die Anne.
    Mooie verhalen.Ik lees ze met veel plezier.Ik heb nu mijn vriendin uit Australië op bezoek.Ze heeft een jetleg.Ligt uitgeteld op bed maar ja ze is ook niet meer zo jong zoals jij.Geniet en pas op jezelf.
    Groet.Ria.

  • 29 Oktober 2010 - 19:19

    Sam:

    Hoi An!

    Wow wat een gave foto's heb je erop zeg..
    Ben nu al jaloers, terwijl de rest allemaal nog komt!
    Jeetje, wat een mooie omgeving!
    Ik wens je heel veel plezier toe en ik blijf je volgen!

    See ya mate!
    Liefs Sam

  • 29 Oktober 2010 - 21:01

    Opa :

    k'Heb jou reisverslag nog maar eens even weer gelezen,en ben toch wel blij voor jou dat je de keuze heb gemaakt om er nog eens lekker van te genieten.We leven met je mee.dikke kus opa en oma

  • 31 Oktober 2010 - 21:31

    Karin:

    hee annelies alles goed daaro??? mooi reisverslag hoor en ik ben niet in slaap gevallen hahahha bijna!!!
    mooie fotoos heb je ook geplaatst.
    he hele goede reis verder en ik blijf je volgen groetjes uit een nat en mistig holland

  • 03 November 2010 - 16:38

    Elsbeth:

    hey zo te zien heb je het leuk gehad(L)en.. heb je zin in om sky te duiken? mij lijkt het geweldig maar dan moet het niet heel hoog:-p! ene.. je hebt het daar vast leuk!:) hier ook! maar wat een mooie foto's kan je ook een filmpje maken? en anders doe het even!:) ik wil eigenlijk wel even een mooie rondleiding!:-p je mist wel mama's verjaardag! jammer zeg maar ook die van mij! en je mist de musical van de zondagschool! heb ik net bijna de hoofdrol ben je er niet!:( ik vraag wel of iemand wil filmen!..
    xxelsbeth(l)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 52954

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: