Bangkok, Thailand - Reisverslag uit Nieuwlande, Nederland van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu Bangkok, Thailand - Reisverslag uit Nieuwlande, Nederland van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

Bangkok, Thailand

Door: anneliesvandersleen

Blijf op de hoogte en volg Annelies

07 Oktober 2010 | Nederland, Nieuwlande

Howdy folks!

Daar ben ik dan...
veilig en wel in Bangkok!
Het was even flink buffelen qua wakker blijven. 10 uur vliegen richting Bangkok, gaat je dan ook zeker niet in de koude kleren zitten. Maar eenmaal in Bangkok aangekomen ga je natuurlijk niet direct slapen..dat doe je gewoon niet. Ik bedoel...HALLO, we zijn in BANGKOK!!

Rond een uur of 9 vertrokken we richting Schiphol, met een hele delegatie! Om 11 uur op schiphol en om 3 uur in het vliegtuig!
Eventjes 10 uur gevlogen en daar waren we dan...om 7 uur s'ochtends kwamen we aan. We waren dus inmiddels al bijna 24 uur wakker;-).

In het hotel aangekomen hebben we wat gegeten en even gedoucht. Toen even de omgeving georienteerd en weer wat gegeten!
Het beeld van Bangkok kwam geheel overeen met wat ik had;
Het stinkt, druk en eten op straat. Wat wel erg lekker is moet ik zeggen!

Nadat we weer terug waren in het hotel, heb ik toch stiekem eventjes geslapen. 1.5 uur en toen waren we wat fris en fruitiger dan voorheen. Inmiddels waren we dik over de 24 uur heen met wakker zijn...maar backpackers zijn backpackers niet, als we toch niet even doorbuffelen en nog even een kroegje pakken. Het kroegje pakken heb ik in Nederland de laatste weken al een beetje geoefend met m'n vriendinnen, dus die ervaring kwam wel goed van pas;-)

Na een lange dag er op hebben zitten, en lekker wat gerelaxt in het kroegje gingen we toch maar tegen een uur of 12 naar het hotel.

De volgende dag hebben ontbeten en toen zijn we een mooie rondvaart gaan maken over een rivier die bekend is in Bangkok, maar waar ik de naam niet meer van weet. Prachtig en heel indrukwekkend om te zien, hoe rijk en arm naast elkaar leven. Heel apart. Zo zie je allemaal van die huizen op palen en dan doemt er, zo uit het niets een dikke vette villa op (voor Thaise begrippen dan he;-)).

Daarna hebben we een tempel bekeken en zijn we wat gaan eten, bij de Burger King wel te verstaan. Natuurlijk lang niet zo goed als in Nederland;-).

Om maar een eind aan dit verhaal te breien, want ik ben weer op dreef zie ik wel, zeg ik, we duiken de kroeg nog even in met z'n allen en dan vertrekken we morgen richting Sydney:-D:-D.

Oh ja, ik moet zeggen dat ik de boeren buitenlucht wel mis, want mensen, als je hier een keer flink inhaleert en uitademt produceer je haast net zoveel CO2 als een auto.

Don't worry, be happy!

Annelies

p.s. foto's komen later...

  • 07 Oktober 2010 - 15:59

    Pa:

    Mag ik de eerste zijn die reageert op jouw reis.
    Lees het al, weg van het ouderlijk gezag en dat duikt zomaar de kroeg in.
    Heb er wel vertrouwen in dat jij je zeker wel weet te gedragen.
    Veel plezier en foto's zien we tegemoet.

  • 07 Oktober 2010 - 17:24

    Mama:

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt. Ik ben benieuwd naar de foto's. Pas goed op jezelf. kMis je. Smok mama

  • 07 Oktober 2010 - 17:57

    Marieke:

    Hey ouwe kroegtijger,
    ik voel een oh oh cherso opkomen!! hoe ga ga jezelf noemen? barbie of toch maar pollepel??? nou we lezen je verhalen met veel plezier ook al ben je nog maar 2 dagen weg en ik je natuurlijk wel vaker zo lang niet zie, maar toch.
    Ook fijn dat je zoveel berichtjes had op je hyves , dan zijn er veel mensen die aan je denken!

    nou dikke smok Marieke en Derk en Fab offcourse

  • 07 Oktober 2010 - 19:02

    Cock:

    Moi Annelies, geweldig dat je nu al aan een kroegentocht bent begonnen, hahaha, gekheid hoor. Ik begrijp dat het allemaal voorspoedig is gegaan en dat je nu al je draai hebt gevonden.Ik vroeg me al af, of je misschien een laptop of in een internetcafe was beland, maar ik sprak vanmiddag Judith in Hoogeveen en die zei, welnee Cock (ze zei nog net niet Dommie) Ann heeft haat Ipod mee, weet ik veel wat je met zo'n ding kan doen, haha.
    Hey Meis maak er wat van en geniet van iedere minuut en ik kijk nu alweer naar je volgende bericht uit!!

    Gr, Cock en Wil

  • 07 Oktober 2010 - 20:28

    Henriet:

    Annie!!

    Wat leuk om je eerste reisverslag te lezen zeg!! Ik lees wel weer dat je flink aan de party bent, haha
    Dat had ik een maandje geleden nooit verwacht, maar inmiddels weet ik wel beter ;)
    Via Juud blijf ik verder ook aardig op de hoogte van jouw fratsen en ik moet zeggen dat het me goed bevalt, haha.

    Je korte Bangkokavontuurtje zit er inmiddels alweer op, maar nu gaat het natuurlijk écht beginnen!! SYDNEY!!

    Heel veel plezier, doe voorzichtig ennuh.. geen dingen doen die ik ook niet zal doen hè?!

    Liefs Hennie..xx

  • 07 Oktober 2010 - 20:46

    Fransie ;-) :

    Hey Annie,

    Tja wat kan ik zeggen...Het klinkt allemaal super en ik ben strondjaloers op je, dat snap je!!!

    Veilige vlucht naar Taiwan en vervolgens Sydney. Ik hoop dat je wat kan slapen in het vliegtuig en dat de uurtjes voorbij vliegen. (letterlijk en figuurlijk)

    Hele dikke knuffel uit Meppel! Ik ga je spreken.

  • 07 Oktober 2010 - 20:52

    Jessalyn:

    Heey Annelies!!
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en dat het goed met je gaat!! Ik hoorde vanmorgen van je moeder hoe het op schiphol is gegaan, en dat je deze site bij houd!! Dus ik dacht ik zal eens gaan kijken..;)
    Natuurlijk meteen een berichtje achterlaten!! Veel plezier, ik vind het echt heel knap van je dat je zover weg gaat helemaal alleen!!

    Groetjes Jessalyn (au pair waar je moeder schoonmaakt weet je wel..;) haha)

  • 07 Oktober 2010 - 20:52

    Jessalyn:

    Heey Annelies!!
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en dat het goed met je gaat!! Ik hoorde vanmorgen van je moeder hoe het op schiphol is gegaan, en dat je deze site bij houd!! Dus ik dacht ik zal eens gaan kijken..;)
    Natuurlijk meteen een berichtje achterlaten!! Veel plezier, ik vind het echt heel knap van je dat je zover weg gaat helemaal alleen!!

    Groetjes Jessalyn (au pair waar je moeder schoonmaakt weet je wel..;) haha)

  • 07 Oktober 2010 - 21:34

    Shampoomaotie!:

    Hey shampoomaotie!

    Wat super dat je het nu al zo naar je zin hebt daar zeg!
    Fantastisch, ook erg leuk dat je ons al een beetje een beeld geeft van Bangkok hahahaha!
    Veel plezier, take care and hang on to your dreams!

    x!

  • 07 Oktober 2010 - 21:54

    Jeanette :

    Je weet wel die van de sportschool,die je nu vast al vergeten bent,maar toch fijn dat alles goed gaat geniet er maar van en pas goed op jezelf.Groetjes van ons.

  • 08 Oktober 2010 - 10:57

    Cindy:

    Heey!!
    Leuk om je verhaal te lezen! Fijn dat je goed aangekomen bent voor het eerste deel van je reis! Van 10 uur vliegen wordt je idd gaar, het viel me niet tegen maar van slapen komt het ook niet echt! :P
    Geniet ervan en ik blijf je volgen.

    Groetjes uit Zuid-Afrika

  • 08 Oktober 2010 - 11:45

    Laura:

    haha ik lees al dat je het super naar je zin heb leuk hoor ik hou het allemaal goed in de gaten hoor elke dag even kijken in mijn mail box en ja hoor een berichtje haha xx lauw en succes daar

  • 09 Oktober 2010 - 15:01

    Gea:

    He hoi Annelies,

    leuk dat je nog even voorbij kwam gescheurd, toeterend en wel, op het moment dat je onderweg was naar Schiphol. Ik hoop dat je een supertijd beleeft, en ons niet teveel gaat missen! (had even gezegd dat je boerenlucht mee wou; ik had met alle liefde wat in een potje willen doen voor je!!)
    wij gaan jou trouwens best missen (nee, nu nog niet, je kunt ook overdrijven,hoor) Heel veel plezier, meid,maak er een reis van om nooit te vergeten! Love from Nieuwlande

  • 11 Oktober 2010 - 08:59

    Marianne:

    Hey meis, Wat super om je reisverslag te lezen. Ben blij dat je het naar je zin hebt! Heb je een beetje leuke mensen ontmoet? Heel veel plezier daar!! Liefs

  • 11 Oktober 2010 - 09:42

    Pollelepellid 4M:

    hahahaha.. jemig meid wat een ervaring.. co2 uitlaten als een auto.. je maakt wat mee de afgelopen paar dagen.. maar toch fijn om te horen dat de ervaring je goed gedaan heeft.! haha, maar nu word je wel in een keer heel goed ingeburgerd in het uitgaansleven van de bangkokkers.. :D en hoe staat het met de haagse schavuiten.?

    wiefke, enjoy..!!

  • 12 Oktober 2010 - 11:42

    Evelientje:

    Hey meid! =)

    Haha.. de laatste zin over CO2 is wel echt té grappig. Tis toch wel anders hoor, zonder jouw thuis! =O Zorg goed voor jezelf en plaats regelmatig maar even zo'n reisverslag! Ben benieuwd naar nog meer verhalen, van Australië zelf ook! ;)

    Liefs, je Zusje (wel je oudste zusje, vandaar de hoofdletter =D ) Xx

  • 14 Oktober 2010 - 09:30

    Ria De Vries.:

    Genieten hè!!!
    Ik beb blij voor je dat het goed met je gaat.
    Hou je haaks.
    Groet.

  • 16 Oktober 2010 - 06:37

    McMiller:

    Yoh, ben je inmiddels in Sydney aangekomen of reis je per boot? ik ben benieuwd of het Australische beer beter smaakt dan in Bangkok.

    Take care! deMulders

  • 16 Oktober 2010 - 14:37

    Andrea:

    Hoi liesje, vanaf de computer van opa wens ik je heel veel plezier, ik benijd je om die lekkere temperatuur daar, het is hier maar 9 graden!! Tot een volgende keer xxx

  • 18 Oktober 2010 - 10:51

    Pedro:

    Hoi Ann!

    Mooi, dat je goed bent angekomme!! Bij het plaatje dat je schildert van Bangkok komen bij mij de beelden van Indonesië, Jakarta weer boven. Eten kopen daar op straat is nogal link omdat onze magen daar niet zo tegen bestand zijn. :-) Hé, have fun! (Dat lukt wel zo te horen. Dan hebben ze 't er over dat ik zo nu en dan een gedachteverwisseling onderga! Ja, ja!) Groetjes en buffelse!
    Pedro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwlande

Het boertie van buut'n DownUnder

Recente Reisverslagen:

27 September 2011

Taipei, Taiwan

21 Augustus 2011

Adelaide, Australie

26 Juli 2011

Darwin, Australie

01 Juni 2011

Broome, Australie

25 April 2011

Waroona, Australie
Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 52945

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: