2 maand later.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu 2 maand later.. - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

2 maand later..

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

01 September 2013 | Australië, Adelaide

Oeps, was ik jullie zomaar vergeten. Is dat een goed teken? Ik dacht het wel..als het maar niet voor eeuwig is..!;-)

Tussen m'n eerste blog en deze zit alweer zo'n 7000 km, waarvan 2500km gevlogen en de rest gereden.

Nadat ik een paar dagen in Sydney was, ben ik naar het tropische Cairns gevlogen. Huh? Maar daar was ik toch al geweest..haha..jah..maar ik wou er nog een keer heen. En ik moet zeggen..het beviel ontzettend goed. Een paar dingen gedaan die zeker nog lang in m'n hoofd zullen blijven rondslingeren. Bungeejumpen, skydiven..oww super cool..! Naast het bungeejumpen en skydiven was het vooral heerlijk in de zon liggen, in de zon liggen en...in de zon liggen..

Nadat er een paar weken voorbij gingen moest ik aan de bak. Ik had namelijk m'n oude baas gebeld of hij misschien nog iemand nodig had..en jawel..Dus van 'in de zon liggen' ging ik naar koffiekramen, patatkarren en spelletjes. Jawel..het is DE KERMIS..!

Nee..ik ben nog steeds niet de clown en nee..ik ben niet de attractie. Het is de kermis niet het circus..!;-) Misschien een leuk weetje of misschien niet: in Australie worden de mensen die kermisattracties of kauwschuren hebben ook wel Carnies genoemd..afgeleid van Carnival (Kermis) of Showies..afgeleid van Show.

Goed..nadat we Cairns hadden verlaten kwamen we terecht in Tully waar we 2 dagen een Show hadden..toen kwam Sarena ook 2 dagen en toen kwamen we terecht in Brisbane. De hoofdstad van de staat Queensland. Na 3 weken daar te zijn geweest moesten we verder naar de volgende stad. In Brisbane was ik de babysitter. Ik voelde me net een moeder..Nadat ik dit gevoel gesignaleerd had..kinderen in de kinderwagen gedouwd, fles klaargemaakt en op naar de dokter..! Helaas had de dokter geen medicijn voor deze symptomen.

Je kunt niet ff snel naar de winkel rennen als je ff iets nodig hebt..nee tis een heel gehanes als je kinderen hebt. Dus voor nu zeg ik..nee..geen kinderen tot op z'n minst m'n 28ste. En voordat alle moeders beginnen te zeggen..'jah..nou weet je wat wij meemaken en heb maar wat respect voor ons..bij deze..voor alle moeders:
RESPECT..RESPECT..RESPECT..!

En tis niet alleen de winkel wat een probleem is. Het zijn de kinderen ook nog eens. Mijn baas en basin hebben 4 kinderen waar van 2 probleemkinderen en een super leuke tweeling. De 2 probleemkinderen hebben problemen met respect, dankbaarheid, hulpvaardigheid en luiheid. Meer wijd ik niet aan dit onderwerp want ik word er depressief van. Voor de rest..de kinders zijn best lief zodra ze slapen en ik eindelijk het rijk voor mij alleen heb..!:-D

Goed..van Brisbane moesten we naar Sydney rijden want daar hebben ze hun thuisbasis waar ze hun spullen opslaan. We zijn nog geen uur aan het rijden en daar begint het al..de buitenband van de vrachtwagen vliegt zowat tegen de auto aan waar ik in zit. Dus..aan de kant van de snelweg de band verwisselen..het geluk was aan mijn kant..want aangezien ik een meisje bent hoef ik natuurlijk niet te helpen..na 3 uur te hebben stil gestaan konden we weer verder en naar 2 volle dagen rijden kwamen we dan eindelijk in Sydney aan. De volgende dag de wagens volgeladen, de vrachtwagens schoongemaakt en na 3 dagen konden we weer gaan. Na weer 2 volle dagen te hebben gereden en een dikke 4 uur te hebben stilgestaan..kwamen we aan in..:

De 4 uur staan voor: Mijn basin rijd ook een vrachtwagen. Na nog geen 100km te hebben gereden stond ze stil aan de kant van de weg. Ze mist een band en ze had het niet door. Op het asfalt is een kras te zien veroorzaakt door het metaal. We konden de band niet vinden dus besloten we, met de auto, de kras te volgen. Na 30km kwam er een einde aan de kras en vonden we de band. M'n basin had lol en m'n baas iets minder. Na 4 uur te hebben gesleuteld konden we eindelijk weer verder. Waarom duurde het zolang? Omdat mevrouw het niet door had dat de trailer met 1 wiel minder reed..30km lang was de binnenband dat ernaast zat verbrand..en laten we maar 1 reserve band per truck hebben..uiteindelijk gefixt en we konden weer gaan..om een uur of 11 s'avonds kwam we eindelijk aan in..ADELAIDE..! Yes..m'n favoriete stad op Cairns na..!

En nu zijn we druk met het opbouwen van alle koffie-en patatkramen.
Het is goed om weer terug te zijn in deze stad.

Toen ik over de showground liep kwam er een glimlach van gelukzaligheid te voorschijn. Gewoon..omdat ik weer hier ben..dus mijn geluk kan niet op..!
Na 3 dagen opbouwen en 3 dagen suikerspin te hebben gemaakt..kunnen mijn dagen niet meer stuk..! Het is moeilijk om sarcasme en al dat soort gekkigheid te ontrafelen..maar mijn laatste zin..was nátuurlijk vol met sarcasme.

Sinds ik mee ben met de kermis heb ik niet zoveel denderends beleeft..BEHALVE..ik ben weer tante geworden..van m'n prachtige kleine nichtje Isabel.
En nu zullen jullie wel denken..Hállo..ze is al weer een dikke maand oud..maar jah..aangezien hier alles wat langzamer gaat..doe ik gewoon mee..!
Zoals vandaag..ik sms mijn baas..'Ik ben klaar met het werk', als teken dat ze me op kan komen halen. Ze stuurt me terug 'ongeveer 20 minuten en dan ben ik er'..laat het nou zo zijn dat ze pas een uur later aan komt kakken..Taadaaaa..dus..nu snappen jullie waarom ik pas zo laat aankom met het nieuws dat ik weer tante ben geworden..!;-)
Voor nu zeg ik:

No worries, be happy!


Annelies

  • 01 September 2013 - 19:35

    Jeanette:

    He topper,mooi dat je het daar nog zo leuk hebt......lees nog niks over een surf-dude of zo ???????maar ik wens je nog steeds het beste daar en vermaak je nog een beetje!!xx

  • 02 September 2013 - 00:28

    Cock:

    Moi Annelies, ik vindt dat jij weer een super verslag hebt geschreven en wat een avonturen beleef jij toch!!!
    Dat jij ook nog eens in dat verre land zou babysitten is wel apart, toch haha.
    Ik hoop dat als je klaar bent met die kermis ook weer iets leuks op je pad komt, want het reizen kost wel geld of valt het wel mee?? Geniet er in ieder geval van en maak er een mooie reis van!! Groetjes van je oude vriend, Cock.xxxx

  • 02 September 2013 - 13:01

    Your Mama:

    lieve Annie, wat een leuk verhaal joh. Misschien moet je een column beginnen in de Nieuwlander. Smok

  • 02 September 2013 - 15:30

    Eline:

    Hee Ann!!

    Leukleuk je verhalen weer. Maar ik zie wel weer.. ik had toch mee gemoeten. Probleemkinderen. Daar weet deze pedagoog wel raad mee ;) Veel plezier en werkze op de kermis. xx

  • 02 September 2013 - 17:00

    Henn..:

    Haa Annie!!

    Wat weer een leuk verhaal!! Zo te lezen geniet je volop en dan is het dus alleen maar een goed teken dat je ons vergeet op de hoogte te houden van al je fratsen en avonturen.
    Maar dat je nu dan toch ff de moeite hebt genomen om tijd voor ons vrij te maken, doet me deugd ;) haha

    Geniet ervan, meis!!
    Maar volgens mij hoef ik dat niet te zeggen, dat doe je wel :D!!

    Liefs Henn..xx

  • 12 September 2013 - 21:38

    Opa En Oma :

    Je zult wel denken hé hé eindelijk wordt er reageert door de oudjes.maar toch. wij willen jou langs deze weg van harte feliciteren met je verjaardag,sneu dat we er niet bij kunnen zijn.Maar ontdanks dat hopen we dat je een hele gezellige dag heb met je vrienden daar.liefs en een dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 881
Totaal aantal bezoekers 52930

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: