'de achtbaan' - Reisverslag uit Nieuwlande, Nederland van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu 'de achtbaan' - Reisverslag uit Nieuwlande, Nederland van Annelies Sleen - WaarBenJij.nu

'de achtbaan'

Door: Annelies

Blijf op de hoogte en volg Annelies

10 Juni 2013 | Nederland, Nieuwlande

Ik begin maar eens met een metafoor:

Je stapt in een achtbaan, niet wetende hoe de baan zal lopen. Je weet wel..dat..als het goed is..je ook weer uitstapt bij het beginpunt.

De ketting begint te rollen en neemt je mee naar boven tot op het hoogtepunt. De ketting trekt je op zeker hoogte en laat je dan los. Je staat even stil op het hoogste punt en dan..Dan suis je met oncontroleerbare snelheid naar beneden, de diepte in. Aan het eind van die diepte ga je weer naar boven, maar een paar keer over de kop gaan lijkt geen probleem op deze baan. De baan heeft een paar flinke loopings, hier en daar een bochie naar links en naar rechts.

Zodra die ketting begint te rollen, komen er ook allerlei emoties los. Vreugde, verdriet, angst, verbazing, bewondering, hoop, wanhoop, berouw en trots.

Het ene moment wil je juichen van het euforische gevoel dat je hebt. Je wilt lachen om de lol die je hebt, je hebt berouw dat je het ook maar in je hoofd hebt gehaald om in die achtbaan te stappen, je wilt wel janken omdat je zo snel mogelijk terug wilt zijn bij het beginpunt maar je moet eerst de rit afmaken, je wilt wel gillen bij het geschud en het gedraai. En als je dat allemaal hebt gehad ben je weer bij het beginpunt.
Je stapt uit, en kijk over je schouder naar de baan die je net bereden hebt..en met een glimlach kijk je tevreden voor je..

Zó..De achtbaanrit is begonnen voor me..ik moet zeggen dat er nu al volgens mij een paar bochtjes zijn geweest tijdens mijn net-beginnende rit. Er zijn al een paar emoties voorbij gegaan..trots, euforie, angst, verdriet..

MAARRR..desalniettemin..heb ik toch kriebels in mijn buik en zin om te gaan..

Aanstaande donderdag vertrek ik weer voor..ik weet nog niet hoe lang..naar Australië.
Eerst zal ik voor een paar dagen in Taiwan blijven waar ik 2 vriendinnen zal ontmoeten die ik nog ken van mijn vorige reis. Na die 10 dagen..wat ga ik doen..? Keine Ahnung!!! Ik zie het wel..ik laat het allemaal op me afkomen. Het enige is dat ik weet dat ik op een bepaalde tijd landt in Sydney op 24 juni 2013.

Net als de vorige keer, kijk ik deze keer ook weer uit naar alle berichtjes die jullie achterlaten. Dat doet mij deugd.
Ik zou zeggen, net als alle andere keren..

No worries, be happy!

Annelies


  • 10 Juni 2013 - 16:25

    Willeke:

    Annelies!! ENJOY!! :).

  • 10 Juni 2013 - 16:26

    Brenda:

    Heeeeeel veel plezier Annelies. Hopelijk wordt het weer net zo mooi als vorige keer!

    Gr Brenda

  • 10 Juni 2013 - 16:31

    Laura:

    Hey Annelies!

    Heel veel plezier op je reis! Ik wacht al jou berichtjes af gr Laura

  • 10 Juni 2013 - 16:42

    Henri:

    Ik ben jaloers.
    Ooit wilde ik naar de USA.
    Om allerlei reden is het er nooit van gekomen.
    En jij, mijn nichte, vertrekt nu alweer voor de 2e keer naar het verre en mooie Australie

    Ik wens je een veilige reis en alle goeds.

    Be carefull bij alles wat je doet!!

    McMiller

  • 10 Juni 2013 - 17:06

    Natasja:

    Heey meid,

    Je gaat vast weer een hele mooie tijd krijgen daar in Australië!
    Geniet ervan, zorg goed voor jezelf en kalm aan doen hè ;)

    Liefs van je moatie xxx

  • 10 Juni 2013 - 17:53

    Cindy:

    Heel veel plezier tijdens dit nieuwe avontuur en maak er weer wat spectaculairs van!!

    Groetjes Cindy

  • 10 Juni 2013 - 19:56

    Francisca :

    Nou geniet er van meid!! Ik kijk uit naar je verhalen:-) Groetjessss

  • 10 Juni 2013 - 21:38

    Jeanette:

    Ja hoor bijna zover........spannend,maar ga toch vooral maar genieten,en je weet het.....niemand vind het erg als je eerder terugkomt!!!Heel veel plezier en pas goed op jezelf :-)

  • 10 Juni 2013 - 22:12

    Cock De Gans:

    Moi Annelies, stiekem hebben we de afgelopen week ( met een paar drankjes) al afscheid genomen!!
    Ik ben als jouw buurman enorm trots op jou dat je gewoon weer zo'n reis gaat maken en ik wens je dan ook alle geluk en plezier toe wat maar wenselijk is!!!
    Ik kijk nu al naar je verslagen uit, haha
    Nou meis een hele goede reis en pas goed op je zelf en vooral zo veel mogelijk genieten!!!

    Groetjes, Cock

  • 10 Juni 2013 - 23:26

    Janet, Wim En Kim Mulder:

    Heel veel succes en geniet van alles wat je meemaakt.

    We zullen je blijven volgen


  • 11 Juni 2013 - 10:33

    Esther:

    Hoi Annelies,

    Ik kijk weer uit naar je verhalen uit down under. Veel plezier en take care!

  • 11 Juni 2013 - 10:53

    Henriet:

    Hey Annie!!

    Heeeeel veel plezier hè!!
    Net als alle anderen zie ik erg uit naar je verhalen en avonturen die je in Australië gaat beleven!!
    Laat al die 'achtbaan-emoties' ook maar lekker over je heen komen.
    Geniet van alle mooie momenten, zie een tegenslag als een knipoog om vervolgens extra te genieten van een volgende avontuur!!

    Veel liefs en take care!!

    Xx Henn..

  • 12 Juni 2013 - 20:04

    John Keen:

    Allo Annelies,

    Hier een berichtje uut Schoonebeek,ik wilde je voor morgen een goeie reis wensen en geniet er maar van.en heeeeel veeeel plezier tot ????

  • 15 Juni 2013 - 23:25

    Edith:

    Hoi laiverd,

    Genietse en ik zal je volgen. Heb plezier voor 10 zodat wijook mee genieten. Dikke kus Edith

  • 20 Juni 2013 - 16:39

    Jenny:

    leuke foto,s op fb,leuk om je zo in de gaten te houden haha,heel veel plezier,kusjes Je 50+ collega Jenny....

  • 08 Juli 2013 - 10:33

    Annelies Van Der Sleen:

    He levensgenieter hoe verloopt het tot nu toe.
    Heb al aantal van je verhalen gelezen, leuk man.Heel veel plezier en lekkere warmte gewenst.
    Wij zitten in de kou (op het werk) ha ha het is hier ook lekker weer nu.Ik blijf je in de gaten houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nieuwlande

Annelies

Actief sinds 24 Juli 2010
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 52876

Voorgaande reizen:

23 Juni 2014 - 08 November 2014

Het boertie van buut'n in Azie

13 Juni 2013 - 23 Juni 2014

Het boertie van buut'n DownUnder Part2

05 Oktober 2010 - 06 Oktober 2011

Het boertie van buut'n DownUnder

Landen bezocht: